بهترین زمان استفاده از بیبی چک – بخش دوم

بیبی چک

بهترین زمان استفاده از بیبی چک – بخش اول

نتیجه سریع تست بارداری

تست های بارداری “زودهنگام” و حرفه ای سه یا چهار روز قبل از شروع قاعدگی می توانند بارداری را تشخیص دهند. این آزمایشات یک مرحله 14 روزه لوتئال را در نظر می گیرند، که این زمان بین تخمک گذاری و زمان پریود است. مشکل این است که شما ممکن است فاز لوتئال کوتاهتر یا طولانی تری داشته باشید.

اگر فاز لوتئال شما معمولاً 12 روز است، چهار روز قبل از قاعدگی، نه روز پس از تخمک گذاری خواهد بود. این زمان برای آزمایش خیلی زود است. برای شما، تست بارداری چهار روز قبل از قاعدگی بی معنی خواهد بود.

اگر فاز لوتئال 15 روزه دارید، چهار روز قبل از قاعدگی، 12 روز پس از تخمک گذاری است. هنوز هم ممکن است هورمون کافی نداشته باشید. با این حال، شما شانس بیشتری نسبت به فردی با مرحله لوتئال کوتاه تر دارید.

اگر شما تحت درمان های باروری هستید بهتر است برای تست خیلی عجله نکنید و پس از تاخیر پریود، تست را انجام دهید.

بیبی چک

بیبی چک

دقت تست بیبی چک چقدر است؟

بیش از 99٪ تست ها در زمانی که باید پریود می شدید اما نشدید صحیح خواهند بود. اما پس از خرید هر مدل از بیبی چک می توانید اطلاعات روی آن را به دقت بخوانید تا از بهترین زمان استفاده آن مطلع شوید.

در یک مطالعه نشان داده شد که 46 تا 89 درصد نتایج تست ها دقیق بوده است.

در اینجا نتایج حاصل از یک مطالعه میزان دقت تست را گزارش کرده است:

یک روز گذشته از روز پریود: 100٪ بارداری را تشخیص داد

در روز پریود 96٪ از بارداری ها تشخیص داده شده

در روز قبل از پریود 93٪ از بارداری ها تشخیص داده شده

دو روز قبل از پریود 81٪ از بارداری ها تشخیص داده شده

سه روز قبل از پریود 68٪ از حاملگی ها تشخیص داده شده

چهار روز قبل از پریود 42٪ از بارداری ها تشخیص داده شده

پنج روز قبل از پریود 33٪ از بارداری ها تشخیص داده شده

شش روز قبل از پریود 25٪ از بارداری ها تشخیص داده شده

چه زمانی باید آزمایش خون بارداری انجام دهید

شاید از خود بپرسید که آیا باید آزمایش خون نیز بدهید تا باردار بودن شما تایید شود. در صورت داشتن نتیجه مثبت یا منفی تست خانگی، ممکن است تا پزشک آزمایش خون بارداری را برای شما تجویز کند. البته خودتان هم می تواند با مراجعه به آزمایشگاه این تست را انجام دهید.

قبل از انجام این کار، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. اول از همه ، دو نوع آزمایش خون بارداری وجود دارد: کمی و کیفی.

آزمایش کیفی یعنی اندازه گیری اینکه آیا شما حداقل مقدار هورمون بارداری در خون دارید یا خیر. به عبارت دقیق تر، آیا شما به اندازه کافی هورمون بارداری دارید تا نتیجه مثبت بگیرید یا نه.

یک آزمایش بارداری کمی که میزان هورمون بارداری را در خون شما اندازه گیری می کند. این تست را بعضی اوقات آزمایش بتا hCG می نامند. این موارد معمولاً برای دیدن روند پیشرفت بارداری انجام می شود. به عنوان مثال ، پزشک شما ممکن است آزمایش hCG بتا را روز دوشنبه و سپس آزمایش دیگری را چهارشنبه یا پنجشنبه تجویز کند. هدف این است که ببینیم آیا سطح hCG همانطور که انتظار می رود در حال افزایش است یا خیر. اگر در بارداری مشکل داشته باشید یا سابقه سقط جنین اولیه داشته باشید ، این اعداد ممکن است مهم باشد.

جدول زمانی نتایج آزمایش خون

ممکن است فکر کنید انجام آزمایش خون به شما پاسخ سریع تری به باردار بودن یا نبودن می دهد اما این همیشه درست نیست.

در حقیقت ، برخی آزمایشات کیفی خون وجود دارد که برای نتیجه مثبت به مقادیر بالاتر hCG نسبت به برخی از آزمایشات “اولیه” در خانه نیاز دارد. این بستگی به آزمایشگاه دارد. به عبارت دیگر، شما می توانید از نظر تئوری یک آزمایش در خانه انجام دهید، یک نتیجه مثبت بگیرید و یک آزمایش خون در همان روز انجام دهید و آزمایش خون ممکن است “منفی” باشد. با این حال، شما ممکن است واقعاً باردار باشید.

بیبی چک

بیبی چک

وقتی آزمایش خون استفاده می شود

اگر پریود چند روز به تأخیر افتاده و هنوز در خانه تست های بارداری منفی دریافت می کنید، ممکن است آزمایش خون توصیه شود. اگرچه نادر است، ممکن است در یک آزمایش در خانه نتیجه منفی آزمایش بگیرید اما هنوز باردار باشید. اگر وضعیت شما چنین است، با پزشک خود تماس بگیرید.

دلایل دیگری غیر از بارداری وجود دارد که ممکن است پریود شما به تأخیر بیفتد. برای تأیید آزمایش بارداری مثبت در خانه، لزوماً به آزمایش خون نیاز ندارید. اگر در آزمایش خانگی گفته شده است که شما باردار هستید، احتمالاً باردار هستید.

نکات مهم

بهترین زمان برای انجام آزمایش بارداری یک روز پس از دوره مورد انتظار و در ساعات صبح با اولین دفع ادرار در روز است. با این حال، هنگامی که از دیدن نتایج مضطرب هستید، اگر وسوسه شوید که زودتر آزمایش کنید، قابل درک است.

قبل از اینکه به سراغ آن تست بارداری در اوایل روز بروید، به دقت فکر کنید که اگر نتایج منفی باشد، چه احساسی خواهید داشت. اگر نتیجه منفی باعث اضطراب شما می شود یا اگر ترجیح می دهید برای آزمایش خون پول اضافی خرج نکنید، منتظر بمانید تا پریود شما به تاخیر بیفتد.

3.1 15 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
7 کامنت
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

ممنون برای من مفید بود

سلام وقتتون بخیرمن امروزپریودشدم میخاستم بدونم بیبی چک روفردا بخام استفاده کنم جواب میده؟

امروز پریود شدی فردا میخوایی بیبی چک بزنی؟؟
واقعا سما میخوایید با این اطلاعتون مادرهم بشید؟؟

احتمالا منظورش این بوده امروز موعد پریودیشه. اخه مگه میشه ادم اینصد پرت!
گرچه ما یکی از اشناهامون حامله بود تا ۷ ماهگی پریود میشد

سلام وقت بخیر
من الان 4روز از پریودیم گذشته نمیدونم الان بیبی چک استفاده کنم یانه

سلام من ۱۶ روز از پرویدم عقب افتاده زعفران خوردم پروید بشم هنوز نشدم دکتر رفتم امپول زدم بازم نشدم کسیت سمت چپ دارم حالت تهوع دارم فکر میکنی به خاطر کیست اینجوریم

چن روز بعد نزدیکی بی بی چک جواب میده ؟