بهترین زمان استفاده از بیبی چک – بخش اول

بهترین زمان استفاده از بیبی چک

برای بسیاری از خانم ها، تصمیم گیری در مورد زمان آزمایش بارداری می تواند باعث اضطراب شود. گاهی اوقات استرس به این دلیل است که آنها می خواهند باردار شوند. گاهی اوقات به این دلیل است که آنها نمی خواهند باشند.

ما در زیر بهترین زمان برای انجام آزمایش بارداری را بررسی می کنیم.

بررسی اجمالی

برای آن دسته از شما که نگران باردار شدن هستید (اما نمی خواهید باردار شوید)، ممکن است در نظر داشته باشید که به دلیل تاخیر در قاعدگی یا به دلیل اینکه علائم بارداری دارید، آزمایشی را انجام می دهید. یا شاید نگران باشید که روش جلوگیری را فراموش کرده اید و شاید باردار باشید.

اگر می خواهید بفهمید که باردار هستید یا خیر، می توانید دو هفته منتظر بمانید. اما آیا باید منتظر بمانید تا پریود دیر شود؟ چه زمانی از روز بهترین زمان است؟

خواه به نتیجه منفی یا مثبت امیدوار باشید، تست بارداری زودهنگام بسیار مهم است. متأسفانه آزمایش زود هنگام ممکن است نتیجه منفی به شما بدهد، حتی اگر باردار باشید.

بهترین زمان برای آزمایش بارداری چه زمانی است؟

بهترین زمان برای انجام آزمایش بارداری بعد از تأخیر پریود است. این به شما کمک می کند از منفی کاذب و مثبت کاذب از سقط های خیلی زود جلوگیری کنید. اگر از قبل تقویم باروری ندارید، بهتر است برای فهمیدن زمان مناسب تست بارداری شروع به یادداشت روزهای قاعدگی خود کنید.

اگر چرخه های شما نامنظم است یا چرخه های خود را یادداشت نمی کنید، تا زمانی که طولانی ترین روز چرخه قاعدگی را پشت سر نگذارید، آزمایشی انجام ندهید. به عنوان مثال، اگر چرخه های شما از 30 تا 36 روز باشد، بهترین زمان برای انجام تست روز 37 یا بالاتر است.

بهترین زمان استفاده از بیبی چک

بهترین زمان استفاده از بیبی چک

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که آیا می دانید پریود شما تاخیر دارد یا نه. از هر 100 زن، 10 تا 20 زن در روزی که فکر می کنند دچار تاخیر در قاعدگی شده اند و تست بارداری داده اند نتیجه درستی نگرفته اند.

زمان تست بارداری در روز هم، تا حدی مهم است. اگر صبح تست را با اولین ادرار انجام دهید، به احتمال زیاد نتیجه دقیق خواهید گرفت. این مسئله به خصوص در صورتی اتفاق می افتد که پریود فقط دو روز تأخیر دارد.

آزمایشات حاملگی در خانه با تشخیص هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) در ادرار شما انجام می شود. ادرار در زمان اول صبح و بیداری غلظت بیشتری دارد .یعنی مقدار hCG کمی بیشتر است و اگر باردار باشید احتمالاً نتیجه مثبتی خواهید گرفت.

با این حال، می توانید در وسط روز یا حتی شب آزمایش بارداری انجام دهید. اگر مقدار زیادی آب خورده باشید و ادرار شما رقیق باشد.احتمالاً منفی کاذب خواهید داشت، به خصوص اگر قاعدگی شما هنوز به تاخیر نیفتاده باشد یا اینکه یکی دو روز اول تاخیر باشد.

نشانه های اولیه ی بارداری

اگر این علائم را داشته باشید، شاید تصمیم بگیرید که یک تست بارداری بزنید:

حساسیت به پستان

انقباض خفیف (گاهی اوقات ”گرفتگی لانه گزینی” نامیده می شود)

لکه بینی بسیار سبک (گاهی اوقات “لکه بینی کاشت” نامیده می شود)

خستگی

حساسیت به بوها

حالت تهوع صبحگاهی

داشتن علائم بارداری به این معنی نیست که شماحتما باردار هستید. در واقع ، شما می توانید “احساس بارداری” کنید و باردار نباشید ، یا “باردار نشوید” و انتظار داشته باشید که باردار شده باشید. همان هورمون هایی که باعث علائم بارداری می شوند، هر ماه بین تخمک گذاری و پریود وجود دارند.

بهترین زمان استفاده از بیبی چک

بهترین زمان استفاده از بیبی چک

تست های بارداری چگونه کار می کنند

دانستن اینکه این تست ها چگونه کار می کنند می تواند به شما در درک زمان انجام آنها کمک کند.
همانطور که گفته شد، آزمایشات هورمون بارداری، گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) را در ادرار شما تشخیص می دهد. برخی آزمایشات همچنین نوعی تغییرات از این هورمون را که به عنوان hCG هایپرگلیکوزیله (H-hCG) شناخته می شود، تشخیص می دهند. hCG معمولی فقط پس از کاشت جنین در آندومتر تولید می شود اما H-hCG زودتر و مدتی بعد از لقاح آزاد می شود.

آزمایش بارداری در خانه نمی تواند میزان دقیق هورمون بارداری در ادرار شما را اندازه گیری کند. کاری که می تواند انجام دهد تشخیص وجود حداقل مقدار است.

دریافت نتیجه آزمایش منفی بارداری به این معنی نیست که ادرار شما حاوی hCG نیست. این فقط به این معنی است که میزان hcg برای ایجاد یک نتیجه مثبت به اندازه کافی نیست.

سطح H-hCG در خانمها معمولاً بالاتر از hCG است. اگر آزمایش بارداری H-hCG را تشخیص دهد، احتمالا نتیجه را مثبت نشان خواهد داد. اگر آزمایش بارداری به H-hCG حساس نباشد و فقط hCG منظم را تشخیص دهد، احتمال گرفتن نتیجه مثبت زودهنگام کمتر است. بیشتر آزمایش های بارداری در بازار در تشخیص H-hCG عالی نیستند.

3.7 22 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
4 کامنت
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

سلام خسته نباشید من ماه قبل ۲۸ پریود شدم ولی این ماه الان دومه هنوز نشدم تست باید انجام بدم

سلام من پریودم ۱۰روز عقب افتاده الان هم خستگی و خواب آلودگی ث حساسیت به بوها و مزه ها دارم بی بی چک هم میزنم منفی میشه. بنظرتون برم آزمایش خون یا کلا حامله نیستم؟

سلام من باید ۲۱ این ماه پریود میشدم ولی خبری نشد و ۳ روز پشت سر هم صبحها لکه بینی داشتم دیشب از بیبی چک استفاده کردم جواب منفی بود بنظرتون برم برا ازمایش بارداری یا کلا حامله نیستم؟

سلام دو ماهه پریودم دو روز عقب میفته در طول این دو ماه هم هر روز صبح حالت تهوع دارم اشتهام خیلی کم شده خیلی زیاد هم میخوابم دو تا سقط داشتم بی بی چک هم میزنم منفیه قرص آهن هم میخورم امکان داره حالت تهوع بخاطر قرصا باشه؟