برنامه واکسیناسیون کودکان

کارشناسان معتقدند که واکسیناسیون برای جلوگیری از بیماری های خطرناک کودکان بسیار حیاتی است. به لطف واکسن ها ، کودک شما کمتر به بیماری جدی مانند سیاه سرفه ، سرخک ، اوریون ، مننژیت Hib ، بیماری مننگوکوک ، بیماری پنوموکوک ، هپاتیت یا فلج اطفال مبتلا می شود. در مورد واکسیناسیون های توصیه شده برای نوزاد و اینکه در معاینه پزشکی بعدی فرزندتان چه قرص هایی را باید مصرف کند ، بیاموزید.

نقش واکسیناسیون

کودکان بسیار مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری ها هستند ، به ویژه در سنین کمتر. به این دلیل که سیستم ایمنی بدن آنها -که سیستم دفاعی بدن در برابر میکرو ارگانیسم های عامل عفونت (عوامل بیماری زا) است- هنوز به طور کامل توسعه نیافته است.

وظیفه سیستم ایمنی بدن محافظت از بدن در مقابل عوامل بیماری زا است. با این حال ، برخی از عوامل بیماری زا می توانند سیستم ایمنی را تحت فشار قرار دهند و هنگامی که این اتفاق می افتد ، کودک بیمار می شود. معمولاً این عوامل بیماری زا هستند که توسط بدن تشخیص داده نمی شوند و منجر به مشکلات می شوند.

هنگامی که کودکان واکسن خود را دریافت می کنند ، به سیستم ایمنی کمک می کند تا تشخیص دهد که کدام ارگانیسم مضر است و چگونه آن را از بین ببرد. به این ترتیب بدن هنگام حمله به عوامل بیماری زا آماده می شود و فرزند شما از بیماری ها ایمن می شود.

واکسیناسیون کودکان

8 دلیل اصلی برای محافظت از کودکان از طریق واکسیناسیون

1. به عنوان والدین ما می خواهیم تمام تلاش خود را بکنیم تا فرزندانمان سالم و در برابر بیماریهای قابل پیشگیری ایمن باشند. واکسیناسیون بهترین راه برای تضمین این امر است.

2. واکسیناسیون کاملاً ایمن و موثر است. همه واکسن ها توسط پزشکان و دولت مورد بررسی طولانی و دقیق قرار می گیرند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود.

3. سازمان های اطفال مانند آکادمی اطفال هند و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به شدت از محافظت از کودکان با واکسیناسیون توصیه شده حمایت می کنند.

4. واکسیناسیون کودکان را از بیماری ها و عوارض جدی محافظت می کند. در صورت عدم واکسیناسیون ، این بیماری ها می توانند منجر به شرایطی مانند فلج اندام ها ، کاهش شنوایی ، تشنج ، قطع دست یا پا ، آسیب مغزی یا حتی مرگ شوند.

5. بیماری هایی مانند سرخک ، اوریون و سیاه سرفه قابل پیشگیری از واکسن هستند اما همچنان در سطح دنیا عامل تهدید کننده هستند. سالانه بسیاری از کودکان به این ویروس مبتلا می شوند.

6. اگرچه واکسیناسیون منجر به کاهش شدید بسیاری از بیماری های عفونی شده است ، اما برخی از آنها هنوز در سایر کشورها بسیار رایج است. آنها ممکن است توسط مسافران بین المللی به کشور شما آورده شوند. اگر کودکان واکسینه نشوند ، ممکن است به یکی از این بیماری ها مبتلا شوند.

7. اگر بسیاری از والدین تصمیم بگیرند که فرزندان خود را واکسینه نکنند ، ممکن است باعث شیوع بیماری های قابل پیشگیری شود. چنین اپیدمی می تواند برای مراقبت های بهداشتی کودکان فاجعه بار باشد.

8. اگر کودکان واکسینه نشوند ، می توانند بیماری ها را به سایر کودکان خردسال ، نوزادانی که برای واکسیناسیون کوچک هستند ، یا به افرادی با ایمنی ضعیف مانند بیماران سرطانی منتقل کنند.

واکسیناسیون کودکان

سهل انگاری مردم نسبت به واکسیناسیون

واکسن ها راهی ایمن برای پیشگیری از بیماری های کشنده افراد هستند. با این حال ، در سال های اخیر ، برخی از مخالفان واکسیناسیون ایمنی و اثربخشی آنها را به چالش کشیده اند. حتی برخی یافته های تحقیقاتی وجود دارد که واکسن ها را با اوتیسم مرتبط می کند. با این حال ، هیچ مدرک معتبری برای این پیشنهاد وجود ندارد. برعکس ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد واکسن ها مردم را از مرگ نجات داده است.

گاهی اوقات افراد به دلیل چنین گزارش هایی از واکسیناسیون فرزندان خود اجتناب می کنند. برخی از ما حتی از این واقعیت که کودکان نیاز به واکسینه شدن در برابر بیماری خاصی مانند آنفولانزای فصلی دارند ، بی اطلاع هستیم. برای محافظت از فرزندان خود ، لازم است با پزشکان در مورد واکسن های مورد نیاز فرزند خود در هر سن صحبت کنید.

نکاتی که هنگام واکسیناسیون باید به خاطر بسپارید

سعی کنید برنامه واکسیناسیون فرزند خود را رعایت کنید و هرگز واکسن را از دست ندهید. اگر واکسنی را از دست دادید ، به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید تا در مورد این که بعداً تزریق شود صحبت کنید.

واکسیناسیون کودکان

واکسیناسیون کودکان

در صورتی که کودک شما تب دارد ، قبل از واکسیناسیون به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک شما ممکن است نیاز به برنامه ریزی مجدد داشته باشد.

گاهی اوقات ، پزشک ممکن است گزینه واکسن های دردناک یا بدون درد را به شما بدهد. به عنوان والدین ، ما می خواهیم از ایجاد هر گونه دردی برای فرزندمان اجتناب کنیم. با این حال ، لطفاً تفاوت بین واکسن های دردناک و بدون درد را برای تصمیم گیری آگاهانه مورد بحث قرار دهید. طبق مطالعات انجام شده ، واکسن بدون درد ممکن است نسبت به واکسن دردناک سریعتر کاهش یابد (یعنی ایمنی سریعتر کاهش می یابد).

برای برخی از واکسن ها ، ایجاد تب برای چند روز پس از تزریق طبیعی است. برای کاهش دمای نوزاد می توانید از حمام استفاده کنید. در صورت تداوم تب بیش از 1-2 روز ، به پزشک مراجعه کنید.

در صورت امکان یکی از اعضای خانواده یا همسرتان را همراهی کنید تا در طول واکسیناسیون فرزندتان به شما کمک کند. این امر باعث می شود حواس پرتی و آرامش کودک در حین انجام و بعد از زدن ضربه ایجاد شود. اسباب بازی ، پتو و … مورد علاقه کودک را همراه داشته باشید تا به او آرامش دهید.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات