افزایش اشتها در دوران بارداری

تصور نمی کنید که بتوانید گرسنگی سیری ناپذیر دوران بارداری را کنترل کنید ؟

در اینجا راه کارهایی برای مقابله و کنترل اشتهای زیاد در دوران بارداری ارائه شده است .

احساس می کنید هرگز سیر نمی شوید؟ افزایش اشتها در دوران بارداری معمول است ، به خصوص در سه ماهه دوم بارداری که حالت تهوع صبحگاهی کمرنگ می شود ، ولع خوردن ، زیاد می شود و برای تغذیه کودک همیشه در حال رشد خود به کالری بیشتری نیاز دارید.

چه موقع اشتها در دوران بارداری افزایش می یابد؟

برخی از خانمها در سه ماهه اول بارداری متوجه افزایش اشتهای خود می شوند. با این حال ، بیشتر آنها در طی سه ماهه دوم ، تقریباً در زمانی که بیماری صبح به پایان می رسد ، احساس گرسنگی سیری ناپذیری می کنند.

چرا من در تمام طول دوران بارداری احساس گرسنگی داشتم؟

خیلی ساده است ، افزایش اشتهای شما در دوران بارداری به این دلیل است که کودک در حال رشد شما نیاز به تغذیه بیشتری دارد و او پیام را با صدای بلند و واضح برای شما ارسال می کند.

در زمان بارداری با افزایش اشتهای خود چه کنم ؟

هنگامی که می خواهید در طول بارداری در پی افزایش اشتها تغذیه کنید ، به بدن خود گوش دهید ، اما مراقب تعادل در خوردن باشید. به یاد داشته باشید که در حالی که شما برای دو نفر غذا می خورید ، یکی از شما کاملا کوچکتر است ، بنابراین اصل “یکی برای من ، یکی برای کودک” دلیل بر دو برابر شدن غذا نمی شود. در اینجا چند نکته برای کنترل عذاب گرسنگی آورده شده است:

افزایش اشتها در بارداری

افزایش اشتها در بارداری

بدنتان را بی آب نگه ندارید

به راحتی می توان کم آبی و گرسنگی را اشتباه گرفت و از آنجا که بدن شما بسیار مشغول رشد کودک است ، به مایعات بیش از هر زمان دیگری نیاز خواهید داشت. حداقل 12 تا 13 فنجان در روز هدف داشته باشید و اگر بیرون گرم است یا زیاد عرق می کنید بیشتر از این هدف بگیرید. فقط از نوشابه های گازدار صرف نظر کنید که می تواند کالری و قند اضافی (افزایش قند و افزایش اشتها) به شما اضافه کند بدون هیچ گونه سود غذایی.

کالری خود را کنترل کنید.

اکثر مادران در طی سه ماهه اول اصلاً به کالری بیشتری احتیاج ندارند. در سه ماهه دوم بارداری ، اکثر مادران فقط روزانه حدود 350 کالری بیشتر از آنچه در رژیم های قبل از بارداری می خورند نیاز دارند. که در سه ماهه سوم به حدود 500 افزایش می یابد. اگر چند قلو حمل می کنید ، ممکن است لازم باشد برای هر کودک 300 کالری در روز بخورید.

رژیم غذایی مناسب بارداری داشته باشید

اطمینان حاصل کنید که وعده های غذایی و میان وعده های غذایی شما مقوی هستند و نه فقط سیرکننده. برای حفظ قدرت ، یک کربوهیدرات با فیبر بالا (مانند غلات کامل یا میوه) را با پروتئین و چربی سالم (مانند کره مغز خشک یا لبنیات) مصرف کنید. غذاهای تازه و کامل را به جای غذاهای تصفیه شده انتخاب کنید. وعده هایی را بخورید که برای خوردن آنها تلاش بیشتری لازم است ، زیرا همه جویدن ها به شما کمک می کنند با تعداد لقمه کمتر احساس سیری کنید. به عنوان مثال یک سالاد بزرگ ، مواد مغذی و فیبر زیادی برای سیری شما فراهم می کند و جویدن آن بیش از یک بشقاب ماکارونی شده است.

همیشه چیز مفیدی در خانه برای خوردن داشته باشید

اگر قرار است به طور مرتب درب یخچال و فریزر را باز و بسته کنید ، مطمئن شوید که گزینه های سالم زیادی را در دسترس دارید. یک طالبی کامل میزان کل ویتامین A و C را در کل روز تامین می کند . برای یک کیسه کلوچه نمی توان همین حرف را زد.

از وسوسه شدن پرهیز کنید

اگر به فروشگاه مواد غذایی می روید، از خرید غذاهای نامناسب جلوگیری کنید . اما اگر خریدید، دور از دسترس خود قرار دهید . تا به طور گذرا و نه همیشگی سراغشان بروید .

افزایش اشتها در بارداری

افزایش اشتها در بارداری

وعده های غذایی کوچک و مکرر بخورید.

به جای سه وعده غذایی پرحجم در روز ، پنج یا شش وعده غذایی کوچک را انتخاب کنید که هر سه ساعت خورده شود. اگر در هر یک از نشستن ها بیش از حد غذا بخورید ، در نهایت احساس اضافه وزن می کنید. بعلاوه ، این می تواند منجر به نفخ ، گاز معده ، دل درد و ناراحتی عمومی دستگاه گوارش بیش از آنچه قبلاً تجربه کرده اید شود. وقتی هر چند ساعت کمی غذا بخورید ، هرگز به جایی نخواهید رسید که گرسنه شوید و احتمالاً در خورن غذا زیاده روی کنید.

همیشه با خود تنقلات داشته باشید

برای اینکه بتوانید در هنگام گرسنگی غذای مغذی و مقوی و سریع بخورید، همیشه تنقلات سالم و مقوی با خود داشته باشید .

هر از گاهی رژیم خود را رها کنید.

با یک لقمه از غذای مورد علاقه خود، یک بار در روز خود را اغناء کنید تا دفعات دیگر نه گفتن را برای شما راحت کند. اگر نمی توانید آن را به چند لقمه تقسیم کنید ، بستنی را برای یک بار در هفته مصرف کنید. نکته دیگر: 70 درصد شکلات تلخ را نسبت به انواع شیر ترجیح دهید تا مقدار کمی آنتی اکسیدان در بدنتان ایجاد کند.

مراقب افزایش وزن بارداری خود باشید.

اگر در سه ماهه اول وزن زیادی اضافه نکرده اید (یا حتی به دلیل حالت تهوع مقداری از بدن خود را از دست داده اید) ، عوارض گرسنگی باردار می تواند راه جبران کننده کاهش وزن بدن شما باشد. اما اگر خیلی سریع وزن می گیرید ، با پزشک خود در مورد چگونگی تغییر رژیم خود صحبت کنید تا افزایش وزن خود را کنترل کند.

چه زمانی می توانم انتظار داشته باشم که اشتهای بارداری من کاهش یابد؟

ممکن است دریابید که اشتهای شما در سه ماهه سوم بارداری کاهش می یابد.

دلیل: کودک شما روز به روز فضای کمتری برای معده شما می گذارد. از آنجا که بیشتر خانمها برای حمایت از کودک در حال رشد باید روزانه حدود 500 کالری اضافی بخورند ، ایده خوبی است که روز خود را با حدود شش وعده غذایی کوچک غنی از مواد مغذی تقسیم کنید.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات