آیا رابطه جنسی در طول دوره پریود مضر است؟

رابطه زناشویی در دوران پریودی

در سالهایی که شما قادر به تولید مثل هستید ، هر ماه یک بار به طور متناوب دوره قاعدگی را تجربه خواهید کرد.

اگر میل به داشتن رابطه جنسی نداشتید، برقراری رابطه عاشقانه در دوران پریود منعی ندارد. داشتن رابطه عاشقانه با همسر می تواند سبب تسکین درد و رفع گرفتگی های قاعدگی شود. ما در ادامه به فواید رابطه جنسی بدون دخول در دوران پریود می پردازیم.

فواید رابطه جنسی در پریود

1. رهایی از گرگرفتگی

ارگاسم ممکن است گرفتگی های قاعدگی را تسکین دهد. گرفتگی های قاعدگی نتیجه منقبض شدن عضلات رحمی برای آزادسازی تخمک ها است. وقتی ارگاسم دارید ، عضلات رحم شما منقبض ، سپس آزاد می شود و در نتیجه باعث آرامش و تسکین درد خواهد شد. همچنین باعث آزادسازی مواد شیمیایی به نام اندورفین می شود که اندورفین احساس خوشایندی را در شما به وجود می آورد. به علاوه مشغول شدن به یک رابطه عاشقانه با همسرتان ، ذهن شما را از ناراحتی های دوران قاعدگی دور میکند.

2. پریودهای کوتاه مدت

در هنگام ارگاسم ، محتویات داخل رحم به خاطر آزاد شدن انقباضات رحمی ، سریعتر خارج می شوند، در نتیجه بعد از رابطه جنسی به دلیل سریعتر خارج شدن محتویات رحم، طول دوره پریود کوتاهتر خواهد شد.

رابطه زناشویی در دوران پریودی

رابطه زناشویی در دوران پریودی

3. تمایلات جنسی تان را افزایش دهید

در طول چرخه قاعدگی به دلیل نوسانات هورمونی ، میل جنسی شما متغیر خواهد بود. در حالیکه بسیاری از خانمها می گویند میل جنسی شان در طول دوران تخمک گذاری یعنی دو هفته قبل از پریودشان، افزایش یافته و برخی دیگر معتقدند در طول دوران پریود خود تمایلات جنسی بیشتری دارند.

4. ممکن است سردرد شما را تسکین دهد

حدود نیمی از زنان در دوره های خود سردرد را تجربه می کنند. اگرچه بیشتر زنان در هنگام سردردهای میگرنی دوران قاعدگی ، از رابطه جنسی اجتناب می کنند اما برخی دیگر معتقدند که بعد از رابطه جنسی سردرد آنها به طور کامل یا جرئی برطرف می شود.

عوارض جانبی رابطه جنسی با دخول در دوران قاعدگی چیست ؟

رابطه جنسی همراه با دخول در این دوران، احتمال انتقال عفونت (STI)، هپاتیت یا HIV را افزایش می دهد.

این ویروس ها در خون وجود دارند و در صورت داشتن رابطه جنسی به خاطر خونریزی ممکن است عفونت و بیماری از طریق خون شما به همسرتان منتقل شود.

رابطه زناشویی در دوران پریودی

رابطه زناشویی در دوران پریودی

آیا در دوران پریود امکان بارداری وجود دارد؟

اگر قصد بارداری ندارید ، مهم نیست در چه بخشی از چرخه قاعدگی خود قرار دارید ، در هر صورت باز هم از روش جلوگیری مد نظرتان در دوران قاعدگی هم استفاده کنید. اگرچه احتمال ابتلا به بارداری در دوران پریودی بسیار کم است ، اما هنوز هم امکان بارداری وجود دارد. روزهای تخمک گذاری یک زن معمولا 14 روز قبل از شروع پریودش است که در صورت داشتن رابطه جنسی در این دوره احتمال بارداری شما زیاد است اما با این حال طول چرخه قاعدگی هر زن با زن دیگر متفاوت است و ماهانه می تواند متغیر هم باشد. اگر چرخه قاعدگی کوتاهی دارید، احتمال بارداری شما در دوران پریودی بیشتر است. در نظر بگیرید که اسپرم ها می توانند تا 7 روز در بدن شما زنده بمانند . بنابراین اگر چرخه قاعدگی شما 22 روزه است به زودی پس از پریود شدن دوره تخمک گذاریتان آغاز می شود، این احتمال وجود دارد که شما یک تخمک آزاد کنید در حالیکه اسپرم هنوز در دستگاه تولید مثل شماست.

نکته

اجازه ندهید پریودتان رابطه احساسی و عاشقانه با همسرتان را متوقف کند. با احتیاط می توانید رابطه لذت بخشی را با همسرتان داشته باشید.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

سلام در پریودی (روز سوم )رابطه محافظت نشده داشتم میخواستم بدونم احتمال بارداری هست ؟
آیا میتونم از قرص اورژانسی استفاده کنم؟
با اینکه الان پریود هستم میتونم قرص رو مصرف کنم ؟