کاهش میل جنسی در دوران بارداری

اگر هرگز روحیه ندارید ، وحشت نکنید. این در بارداری معمول است ، تقریباً 60 درصد از زنان در برخی موارد کاهش میل جنسی را گزارش می کنند. مطمئن باشید موقت است شما می توانید انتظار داشته باشید که میل جنسی شما پس از زایمان به سطح پیش از بارداری بازگردد.

آیا میل جنسی من در دوران بارداری کاهش می یابد؟

بعضی از خانم ها با میل جنسی احیا شده به تغییرات هورمونی پاسخ می دهند ، برخی دیگر با کاهش شدید همراه می شوند.

اگر باردار شدن شما به سختی انجام شده است یا بارداری سختی را تجربه می کنید ، ترس از اینکه هر گونه رابطه جنسی می تواند به کودک آسیب برساند می تواند مانعی برای لذت جنسی شما باشد.

چه زمانی میل جنسی من در دوران بارداری کاهش می یابد؟

تحقیقات نشان می دهد که ممکن است در سه ماهه آخر بارداری این اتفاق بیفتد ، زیرا شکم در حال رشد باعث سختی هر نوع حرکتی می شود و برنامه ریزی برای زایمان قریب الوقوع ، اهمیت رابطه جنسی را بسیار کم می کند. اما ممکن است در سه ماهه اول نیز تجربه کنید ، هنگامی که حالت تهوع ، خستگی و حساسیت به پستان می تواند مانع داشتن رابطه جنسی شود.

دلایل کاهش میل جنسی در دوران بارداری

هورمون های بارداری و احساسات پیچیده شما در دوران بارداری ، ممکن است کاملاً قابل لمس باشد ، با سینه های حساس ، ترشحات از اندام تناسلی (بعضی اوقات با تغییر بو و ترشح) و مشکلات گوارشی مانند نفخ شکم.

به علاوه ، ممکن است از چاقی خود رنج ببرید. این طبیعی است ، اگر در حال حاضر احساس جذابیت نمی کنید باید با شریک زندگی خود مشورت کنید زیرا او احتمالاً شما را با شکوه می بیند. بارداری همچنین زنان زیادی را خسته کرده و تحت فشار قرار می دهد ، که این یک مانع برای رابطه جنسی است.

حدود 30 درصد از زنان نگران هستند که رابطه جنسی یا حتی ارگاسم می تواند به کودک آنها آسیب برساند یا باعث زایمان زودرس شود. ترس خود را با پزشک خود در میان بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ اتفاقی در اتاق خواب نمی افتد و به کودک شما آسیب نمی رساند.

کاهش میل جنسی در دوران بارداری

کاهش میل جنسی من چه مدت طول می کشد؟

برخی از زنانی که در سه ماهه اول بارداری کاهش میل جنسی را تجربه می کنند ، در سه ماهه دوم قوی می شوند ، در حالی که برخی دیگر در تمام 9 ماه سردی جنسی دارند.

اگر میل جنسی شما پس از زایمان ادامه دارد ، وحشت نکنید. تحقیقات نشان می دهد که می تواند تا شش ماه پس از زایمان دوام بیاورد و پس از آن به سرعت برگشت می کند. اگر بعد از شش ماه هنوز اصلاً میل جنسی ندارید ، با پزشک خود مشورت کنید که ممکن است به شما کمک کند میل جنسی خود را بازیابید.

آیا رابطه جنسی کم می تواند برای من یا کودک مضر باشد؟

پرهیز کامل از رابطه جنسی در دوران بارداری برای شما و کودک خوب است به شرطی که رابطه شما و همسرتان را خدشه دار نکند. اگر همسرتان احساس طرد شدن دارد ، روشهای زیادی وجود دارد که باعث می شود او احساس کند مورد علاقه شما است ، حتی اگر منجر به رابطه جنسی نشود.

آیا اگر میل جنسی من در دوران بارداری کاهش پیدا نکند مشکلی دارم؟

میل جنسی خود را از لیست چیزهایی که می توانید نگران باشید ، خارج کنید. هر اتفاقی که در مورد شما و همسرتان رخ می دهد طبیعی است.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

من دوقلو باردارم و ۱۰ هفته گی ام را سپری میکنم و اصلآ یاد نزدیکی نمیفتم نمیدونم چرا اینقدر بی میل شدم در حالی که در بارداری اولم اصلآ اینطوری نبودم تا این روز همیشه شوهرم پادرمیانی کرده میترسم خطری بچه هام و تهدید کنه لطفآ راهنمایی م کنید