هپاتیت B در دوران بارداری

هپاتیت B در بارداری

پزشکی مدرن ابزارهای خوبی برای محافظت از کودک شما در برابر این بیماری عفونی در دست دارد.

هپاتیت B یک بیماری کبدی عفونی است که توسط ویروس هپاتیت (B (HBV ایجاد می شود. انواع دیگری از ویروس های هپاتیت وجود دارد ، از جمله هپاتیت A و هپاتیت C ، اما هپاتیت B تنها نوع هپاتیت است که شناخته شده است و نوزاد هنگام تولد را تحت تأثیر قرار می دهد. هپاتیت C می تواند از مادر آلوده به جنین وی منتقل شود ، اما میزان انتقال آن بسیار کم است.

هپاتیت B چقدر شایع است؟

بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، تخمین زده می شود 800000 نفر در ایالات متحده به هپاتیت B مبتلا باشند ، هر چند تعداد آنها می تواند به 2.2 میلیون نفر هم برسد. در سال 2016 ، تعداد مبتلایان به این ویروس نزدیک به 30000 نفر تخمین زده شد.

هپاتیت B در بارداری

هپاتیت B در بارداری

چه کسانی بیشتر در معرض خطر هپاتیت B هستند؟

هر کسی در معرض خون یا مایعات بدن فرد آلوده قرار گیرد ، در معرض خطر است. همچنین اگر یک کارمند مراقبت های بهداشتی باشید (یا در هر شغلی که در معرض خون هستید کار کنید) ، با حامل یا فرد آلوده به مزمن رابطه جنسی برقرار کنید ، چندین شریک جنسی داشته باشید یا از داروهای داخل وریدی استفاده کنید ممکن است در معرض خطر باشید.

علائم هپاتیت B چیست؟

علائم هپاتیت B شامل زردی (زردی پوست یا چشم) ، خستگی ، درد شکم ، حالت تهوع ، استفراغ یا از دست دادن اشتها است ، اما تقریباً یک سوم افراد آلوده هیچ علامتی ندارند. تنها راه برای اطمینان از ابتلای شما به آن ، آزمایش است در واقع توصیه می شود همه خانم های باردار از نظر هپاتیت B آزمایش شوند.

هپاتیت B در بارداری

هپاتیت B در بارداری

آیا باید نگران باشید؟

در حالی که به نظر نمی رسد هپاتیت B به نوزاد در رحم آسیب برساند ، مادر آلوده می تواند در هنگام زایمان هنگامی که کودک در معرض خون مادر و مدفوع است ، عفونت را به نوزاد خود منتقل کند و احتمال انتقال در زایمان زیاد است – حدود 90 درصد. اگر کودک به ویروس مبتلا شود ، در معرض خطر ابتلا به بیماری کبدی مادام العمر است.

آنچه شما می توانید انجام دهید:

اگر آزمایش هپاتیت B مثبت باشد ، نوزاد تازه متولد شده شما بلافاصله پس از تولد دو مرحله تزریق خواهد داشت. اولین دوز واکسن هپاتیت B که به هر حال از بدو تولد معمول است و یک دوز گلوبولین ایمنی هپاتیت (B (HBIG این داروها تقریباً همیشه می توانند از بروز عفونت در کودک شما جلوگیری کنند. دوز دوم واکسن باید در سن یک تا دو ماهگی و دوز سوم در شش ماهگی تجویز شود (باز هم ، اینها واکسیناسیون روتین هستند). اگر به هپاتیت B مبتلا هستید ، می توانید به کودک خود شیر دهید زیرا ویروس در شیر مادر منتقل نمی شود.

ترجمه فاطمه حاج ابوالقاسم

2 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات