هفته چهلم بارداری

هفته چهلم بارداری

شما اکنون در ماه نهم و در سه ماهه سوم بارداری قرار دارید.

جنین شما در این هفته به اندازه ی یک کدو تنبل است.

وزن جنین حدود 3 کیلو و 500 گرم و قد او حدود 5/51 سانتی متر است.

رشد جنین در هفته چهلم

بزرگی جنین

تعیین مقدار دقیق قد و وزن نوزاد در زمان تولد، کار سختی است، اما میانگین قد نوزادان تازه متولد شده، حدود 51 سانتی متر و میانگین وزن در آن ها، حدود 5/3 کیلوگرم است.

رنگ پوست

در همه ی قومیت ها، نوزادان با پوست قرمز مایل به بنفش، به دنیا می آیند که در 24 ساعت آینده، به رنگ صورتی مایل به قرمز، تغییر می کند. رنگ صورتی به دلیل رگ های قرمز خونی است که از ورای پوست نازک نوزاد قابل مشاهده هستند. از آنجایی که سیستم گردش خون نوزاد هنوز در حال تکامل است، ممکن است در چند روز اول پس از تولد، دست ها و پاهای او کبود باشند. در طول شش ماه بعدی، رنگ پوست نوزاد به رنگ دایمی خود در خواهد آمد.

هفته چهلم بارداری

هفته چهلم بارداری

نشانه های بارداری در هفته چهلم

دلسردی

پس از ماه ها انتظار، زمان زایمان شما فرا رسیده است. اما ممکن است هنوز دردهای زایمان به سراغ شما نیامده باشند، هر چند این حالت ممکن است باعث نا امیدی و دلسردی شما بشود، اما از آنجایی که برخی از زنان دیرتر تخمک گذاری می کنند، ممکن است محاسبه ی زمان زایمان بر حسب اولین روز از آخرین دوره عادت ماهیانه، اندکی خطا داشته باشد. بهتر است بدانید حتی اگر هیچ خطایی هم در محاسبه وجود نداشته باشد، طبیعی است که برخی از زنان، مدت بارداری طولانی تری را داشته باشند.

آماده شدن دهانه ی رحم

پزشک شما دهانه ی رحم شما را معاینه می کند تا میزان نرمی، نازک شدن و باز شدن آن را بررسی کند، چرا که همه ی این عوامل بر زمان و چگونگی القای زایمان تاثیرگذار هستند. در صورتی که دردهای زایمان به طور طبیعی شروع نشوند، باید بین هفته های 41 تا 42، از روش القای مصنوعی استفاده کرد.

هفته چهلم بارداری

هفته چهلم بارداری

کارهایی که در هفته چهلم بارداری باید انجام دهید:

نهایی کردن نام نوزاد

شاید منتظر هستید تا پس از دیدن چهره ی نوزادتان، نام او را نهایی کنید. این ایده ی بسیار خوبی است، اما باید گزینه های خوبی را برای نام گذاری او در نظر گرفته باشید.

آرامش یافتن

نمایش مورد علاقه ی خود را ببینید، رمان بخوانید، به دوست صمیمی خود تلفن کنید و هر گاه که امکان داشته باشد، بخوابید. شکم شما اکنون در بیشترین حالت کششی خود قرار دارد.

اگر از موعد مقرر زایمان شما گذشته است، نگران نباشید

پس از ماه ها انتظار، زمان زایمان شما فرا رسیده است. اما ممکن است هنوز دردهای زایمان به سراغ شما نیامده باشند و این امر سبب دلسردی شما بشود. اگر در طول یه هفته ی آینده، درد زایمان شروع نشود، پزشک شما از القای مصنوعی زایمان برای به دنیا آوردن فرزندتان استفاده خواهد کرد.

3.3 6 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات