نتایج آزمون تجزیه و تحلیل مایع منی

هنگامی که یک آزمایشگاه، نمونه مایع منی شما را دریافت کرد ، آن را زیر میکروسکوپ بررسی می کند. در این صورت اطلاعات زیادی فراهم می شود ، از جمله:

تعداد اسپرم (غلظت)

تعداد نرمال اسپرم حداقل 15 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر منی است. اگر کمتر از این مقدار داشته باشید ، تعداد اسپرم شما کم در نظر گرفته می شود.

نحوه حرکت اسپرم (تحرک)

پزشک شما تعداد اسپرم های در حال حرکت و میزان حرکت آنها را بررسی می کند. در حالت ایده آل ، 50٪ یا بیشتر نمونه اسپرم شما باید فعال باشد.

اسپرم شما چگونه است (مورفولوژی)

اندازه و شکل اسپرم در میزان باروری تخمک تأثیر دارد. منی طبیعی حداقل 4٪ اسپرم با شکل طبیعی خواهد داشت.

علاوه بر تجزیه و تحلیل اسپرم ، پزشک سایر جزئیات نمونه شما را نیز بررسی می کند:

حجم

یعنی چه مقدار اسپرم برای نمونه خود تهیه کرده اید. مقدار طبیعی آن حداقل 1.5 میلی لیتر یا تقریباً نصف قاشق چای خوری است. اگر نمونه شما کمتر از این باشد ، این می تواند به این معنی باشد که وزیکول های منی به اندازه کافی مایعات تولید نمی کنند یا مسدود شده اند. در ضمن کمبود حجم مایع منی می تواند دلیلی برای مشکلات پروستات باشد .

مایع منی

مایع منی

آرایش شیمیایی

سطح pH شما میزان اسیدیته منی را اندازه گیری می کند. pH طبیعی بین 7.1 تا 8.0 است. سطح PH پایین به این معنی است که منی اسیدی دارید. سطح بالای pH به معنای قلیایی بودن آن است. pH غیر طبیعی می تواند بر سلامت اسپرم و میزان حرکت آن تأثیر بگذارد.

زمانی که طول می کشد تا مایع منی روان شود

زمان روانگرایی اندازه گیری می کند که چه مدت طول می کشد تا منی ، مایع شود. باید حدود 20 دقیقه طول بکشد. اگر برای شما بیشتر طول بکشد یا اصلاً مایع نشود ، این می تواند به این معنی باشد که مشکلی وجود دارد.

سطح فروکتوز

اگر پزشک شما، اسپرم در تجزیه و تحلیل منی شما پیدا نکند ، احتمالاً آن را از نظر فروکتوز منی ، که توسط وزیکول های منی تولید می شود ، بررسی می کند. سطح پایین یا عدم وجود فروکتوز می تواند به معنای انسداد شما باشد. اگر نتایج تجزیه و تحلیل مایع منی شما غیرطبیعی باشد ، پزشک احتمالاً می خواهد آزمایشات دیگری نیز برای مشخص کردن مشکل خاص باروری انجام دهید.

نتایج غیر عادی

نتایج آزمایش همیشه یک شاخص واقعی برای باروری نیست ، زیرا مردان با تعداد اسپرم کم هنوز هم می توانند بارور باشند و بالعکس. با پزشک خود در مورد معنی اعداد خاص خود صحبت کنید. چندین مورد می تواند در تجزیه و تحلیل مایع منی تأثیر بگذارد ، از جمله استفاده از روان کننده ها یا کاندوم هایی که روان کننده در خود دارند، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و استفاده از داروهای تفریحی. برخی از داروهای تجویز شده می توانند بسته به سن ، جنس و سلامت عمومی نیز متفاوت باشند.

بسته به نتایج شما ، پزشک ممکن است آزمایش های دیگری را نیز توصیه کند ، از جمله:

آنتی بادی اسپرم: این آزمایش اطلاعات بیشتری در مورد توانایی نفوذ اسپرم ها به تخمک یا سرعت و جهت جریان آنها فراهم می کند.

روش نفوذ اسپرم (SPA): این آزمایش که به عنوان آزمایش تخمک همستر نیز شناخته می شود ، توانایی اسپرم ها را برای شکستن از دیواره خارجی و ترکیب شدن با تخمک بررسی می کند.

آزمون سنجش همیزونا: این آزمایش همچنین توانایی اسپرم ها را برای همجوشی با تخمک نشان می دهد. تست نفوذ مخاط دهانه رحم. این کار برای دیدن میزان اسپرم در مخاط دهانه رحم زن برای رسیدن به تخمک انجام می شود.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

آیا اسپرمی ک هیچ بویی ندارد مشکل دارد؟