آیا مصرف انبه در دوران بارداری بی خطر و مجاز است؟ – بخش دوم

مزایا و عوارض انبه در بارداری

آیا مصرف انبه در دوران بارداری بی خطر و مجاز است؟ – بخش اول

تاثیر خوردن انبه در سلامتی در دوران بارداری

از آنجا که انبه طعم شیرین و ترش منحصر به فردی دارد ، مورد علاقه خانم های باردار است زیرا خوردن انبه ممکن است تا حد زیادی به کاهش احساس حالت تهوع کمک کند. موارد زیر از مزایای خوردن انبه در دوران بارداری است:

1. زنان باردار برای جلوگیری از کم خونی که یک بیماری شایع در دوران بارداری است ، به آهن نیاز دارند. خوردن انبه می تواند نیاز آهن شما را برآورده کند. حتی اگر هر روز 1 انبه بخورید ، می تواند شمار گلبول های قرمز خون شما را افزایش دهد که می تواند به مبارزه با کم خونی کمک کند.

2. انبه به وفور دارای اسید فولیک است که به رشد جنین در دوران بارداری کمک می کند. از آنجا که انبه سرشار از اسید فولیک است ، مصرف آنها در سه ماهه اول بارداری می تواند به رشد سیستم عصبی جنین کمک کند. نقص لوله عصبی که در اوایل بارداری اتفاق می افتد نیز می تواند با مصرف انبه در مقادیر مناسب برطرف شود.

3. انبه منبع خوبی از فیبر غذایی است که برای حفظ سلامت سیستم گوارش لازم است. به منظور غلبه بر مشکل یبوست در دوران بارداری ، می توانید انبه بخورید. با این حال ، مراقب میزان آن باشید ، زیرا مصرف زیاد آن می تواند منجر به ایجاد گازها و احساس ناخوشایند شود.

4- از آنجا که انبه سرشار از ویتامین C است ، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و از رشد رادیکال های آزاد در بدن انسان جلوگیری می کند. ویتامین C موجود در انبه همچنین می تواند خطر زایمان زودرس را کاهش دهد.

5. انبه سرشار از ویتامین B6 است که مانند اسید فولیک برای رشد سیستم عصبی ایده آل است.

6. انبه حاوی ویتامین A است که برای رشد استخوان ها و دندان های کودک مفید است. همچنین باعث تغذیه چشم و سیستم عصبی می شود.

مزایا و عوارض انبه در بارداری

مزایا و عوارض انبه در بارداری

7. انبه منبع غنی از منیزیم است که یک درمان طبیعی برای فشار خون بالا است و از پره اکلامپسی جلوگیری می کند. از آنجا که پره اکلامپسی می تواند منجر به تشنج در دوران بارداری شود ، افزودن انبه به رژیم غذایی می تواند کمک کند.

8. طعم ترش و شیرین انبه می تواند به رفع بیماری صبحگاهی ، یک بیماری شایع بارداری کمک کند. ویتامین B6 موجود در انبه نیز می تواند صبح شما را قابل تحمل کند.

9. پتاسیم به حفظ تعادل مایعات در بدن کمک می کند که به خصوص در دوران بارداری بسیار مهم است. تجمع مایعات در اندام تحتانی می تواند حرکت را مختل کند و مایعات اضافی نیز خطرناک است. از آنجا که انبه منبع خوبی از پتاسیم است، می توانید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

10. قندهای طبیعی موجود در انبه شما را در مقابل ولع مصرف قند تسلیم حفظ خواهد کرد و از مصرف غذاهایی که حاوی قندها و مواد نگهدارنده مصنوعی هستند نیز حفظ می کند.

عوارض جانبی مصرف انبه در دوران بارداری

در حالی که خوردن انبه های رسیده طبیعی هیچ عارضه جانبی ندارد ، انبه های رسیده مصنوعی ممکن است حاوی آثاری از کاربید کلسیم ، یک عامل رسیدن باشد که می تواند مادر و نوزاد را در معرض اثرات سو آرسنیک و فسفر قرار دهد. در اینجا چند عارضه جانبی از خوردن انبه های مصنوعی آورده شده است.

اسهال

نوسانات خلقی

سرگیجه

سردرد

تشنج

خواب آلودگی

احساس سوزن سوزن شدن در دست و پا

نکاتی برای کاهش سمیت انبه

همیشه نمی توان فهمید که انبه هایی که می خرید به طور مصنوعی رسیده اند یا خیر. چند اقدام ساده می تواند به کاهش خطر کمک کند.

انبه را بشویید

قبل از مصرف انبه ، آن را کاملاً بشویید تا اطمینان حاصل شود که ماده رسوب باقی مانده از بین می رود.

انبه ها را پوست بگیرید

قبل از خوردن گوشت ، پوست آن را جدا کنید. این به کاهش خطر قرار گرفتن در معرض سموم کمک می کند.

بهداشت مناسب را رعایت کنید

اطمینان حاصل کنید که چاقوها و تخته خرد کردن را تمیز کرده و پس از پوست گرفتن و برش انبه ها دست های خود را کاملا بشویید.

نکته مفید دیگر ، خرید انبه خام و سپس رسیدن آن در خانه است. این تنها راه اطمینان از فاقد کاربید کلسیم است.

مزایا و عوارض انبه در بارداری

مزایا و عوارض انبه در بارداری

سوالات متداول

1. خوردن کدام انبه ها در دوران بارداری بی خطر است؟

انبه خام یا رسیده می تواند در دوران بارداری مصرف شود و بی خطر است. انبه های رسیده اشتها را تحریک می کند ، به هضم غذا کمک می کند و می تواند به بهبود رنگ چهره کمک کند. انبه خام حاوی ویتامین هایی است که با اسیدیته و تهوع صبحگاهی مقابله می کند و مصرف آن را در دوران بارداری کاملاً ایمن می کند.

2. آیا خوردن انبه در اواخر بارداری بی خطر است؟

مصرف بیش از حد انبه در سه ماهه آخر بارداری می تواند منجر به دیابت بارداری شود ، از این رو محدود نگه داشتن مصرف یک ضرورت است.

3. از کجا می توان فهمید که انبه رسیده است؟

اگر تمایل به خوردن یک انبه کاملاً رسیده دارید ، مطمئن شوید که موارد زیر را قبل از قورت دادن آن بررسی کرده اید:

بافت: انبه رسیده کمی نرم خواهد بود. می توانید یک انبه سفت بخرید و بگذارید تا رسیده شود. اما به یاد داشته باشید ، باید قبل از اینکه له شود ، مصرف شود.

بو: اگر انبه بوی شیرین می دهد ، رسیده است و می توانید آن را بخرید.

اگر مقدار انبه مصرف شده در حد مجاز باشد ، می توانید آن را در دوران بارداری مصرف کنید. اما همیشه باید در مورد گنجاندن میلک شیک انبه و برش های انبه با رژیم غذایی خود صحبت کنید. با پزشک خود مشورت کنید سپس این میوه شیرین را در رژیم بارداری خود بگنجانید.

3.2 5 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات