آیا مصرف انبه در دوران بارداری بی خطر و مجاز است؟ – بخش اول

خوردن انبه در دوران بارداری

وقتی که باردار هستید ، متوجه می شوید که باید تغییرات خاصی در سبک زندگی خود ایجاد کنید. بله ، شما نمی توانید مانند گذشته هر چیزی را بخورید. بدن شما در دوران بارداری تغییرات زیادی را تجربه خواهد کرد. در طول نه ماه مهم بارداری ، شما در مورد نوع غذایی که باید در دوران بارداری بخورید ، از دوستان و بستگان توصیه های خوبی را دریافت خواهید کرد و باعث می شود همه گیج شوید. اگر عاشق خوردن میوه ها ، به خصوص انبه هستید ، ممکن است تردید کنید که آیا مصرف آن در دوران بارداری برای شما مجاز است یا خیر. همین امر در مورد سایر مواد غذایی نیز اتفاق خواهد افتاد. اما امروز ما در مورد یک میوه صحبت خواهیم کرد – انبه! این مقاله را بخوانید تا بفهمید آیا در دوران بارداری می توانید انبه بخورید یا خیر.

خوردن انبه رسیده در بارداری مزایای خاص خود را دارد ، به شرطی که در مصرف آن تعادل را رعایت کنید. انبه با داشتن ویتامین های A ، B6 و C ، مواد مغذی ضروری مورد نیاز خانم ها را در دوران بارداری تأمین می کند. انبه همچنین غنی از اسید فولیک ، پتاسیم و آهن است.

اعتقاد بر این است که خوردن انبه در دوران بارداری می تواند گرما را در بدن افزایش دهد ، در غیر این صورت “ترموژنز” نامیده می شود. اما این ممکن است درست نباشد! غذاهای پر ادویه ، زنجبیل ، فلفل قرمز و محصولات گیاهی قوی برای هضم و فرآوری به انرژی احتیاج دارند و مسئول افزایش گرمای بدن هستند. با این وجود هیچ دلیلی وجود ندارد که خوردن انبه باعث افزایش گرما یا آسیب رساندن به کودک شود.
انبه منبع خوبی از انرژی و آنتی اکسیدان است که در طول دوره بارداری ضروری است مانند هر میوه یا سبزیجات دیگر ، باید انبه را در فصل خود بخورید. با این حال ، پیشنهاد می شود قبل از قرار دادن انبه در رژیم غذایی خود ، با پزشک خود مشورت کنید.

ارزش غذایی انبه

انبه مملو از مواد مغذی و ویتامین هایی است که می توانند تا حدودی نیازهای غذایی زن باردار را برآورده کنند. انبه منبع غنی از ویتامین A و ویتامین C است و دارای فلاونوئیدهایی مانند آلفا و بتا کاروتن و بتا کریپتوکسانتین است. آنها همچنین حاوی پتاسیم ، فولات و مس به مقدار کافی هستند. برای دانستن بیشتر در مورد ارزش غذایی انبه ، نگاهی به نمودار زیر بیندازید. نمودار زیر ارزش غذایی 100 گرم انبه را نشان می دهد.

خوردن انبه در دوران بارداری

در دوران بارداری روزانه چند انبه می توانید بخورید؟

انبه دارای کالری زیادی است اما می تواند منبع انرژی خوبی باشد. در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه سوم به انرژی زیادی احتیاج خواهید داشت. اگر پزشک از شما خواسته است کالری دریافتی خود را افزایش دهید ، می توانید انبه را به رژیم خود اضافه کنید. با این حال ، رعایت اعتدال در اینجا کلیدی است ، بنابراین بیش از یک انبه در روز نخورید.

آیا مصرف انبه در دوران بارداری بی خطر و مجاز است؟ – بخش دوم

5 2 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات

خیلی عالی تشکر واقعا به دانسته هامون اضافه میشه ممنون از شما دوست عزیز