مصرف انگور در دوران بارداری – فواید و یا عوارض جانبی آن – بخش اول

بعد از آن که متوجه شدید باردار هستید باید به تغذیه خود دقت ویژه داشته باشید و چیزهایی را که تا قبل از بارداری مصرف می کردید با احتیاط و مطالعه و مشورت در دوران بارداری مصرف کنید . انگور هم میوه سودمندی است اما باید بدانید در دوران بارداری مجاز به استفاده از این میوه هستید یا خیر .

بارداری قسمت ویژه ای از زندگی هر زنی است. یکی از نکات خاص در مورد بارداری این است که شما احساس ولع زیادی نسبت به غذاهای مورد علاقه خود دارید. این به این دلیل است که در دوران بارداری شما باید از طریق تغذیه مداوم با غذایی که مصرف می کنید ، از فرزند خود نگهداری کنید.

آیا خوردن انگور در دوران بارداری بی خطر است؟

چند ماده غذایی وجود دارد که باید از آنها دوری کنید ، اما خوشبختانه انگور در آن لیست قرار نمی گیرد. برخی از مزایای انگور منحصر به فرد است که باعث می شود آن را در رژیم غذایی بارداری خود بگنجانید. بهترین ویژگی در مورد انگور، غنی بودن از ویتامین C است که برای کودک شما بسیار مفید است. غیر از ویتامین C انگور دارای مقدار زیادی ویتامین A است که به کودک کمک می کند تا به روشی سالم رشد کند.

ارزش غذایی انگور در بارداری

در زیر ارزش غذایی موجود در خوردن 100 گرم انگور وجود دارد:

مصرف انگور در دوران بارداری

مصرف انگور در دوران بارداری

فواید انگور در دوران بارداری

1. منبع غنی ویتامین B

ویتامین B به تنظیم متابولیسم بدن انسان کمک می کند و از این طریق به مادر اجازه می دهد تغذیه کافی برای کودک خود در طول بارداری فراهم کند. ویتامین B جریان عالی خون را امکان پذیر می کند و باعث رشد عالی کودک می شود.

2. بینایی

انگور سرشار از ویتامین A است که برای بینایی کودک شما بسیار مفید است و گرچه این ویتامین در غذاهای دیگر نیز موجود است ، اما محتوای ویتامین A موجود در انگور نسخه بسیار خوشمزه تری است که به شما اجازه می دهد غذای سالم خوش طعمی داشته باشد.

3. سرشار از منیزیم

انگور سرشار از منیزیم است که در صورت مصرف در دوران بارداری می تواند به کاهش قابل توجه گرفتگی در بارداری کمک کند. گرفتگی ها در دوران بارداری به خصوص در ماههای آخر خیلی راحت نیستند و در چنین شرایطی است که انگور بهترین گزینه است تا کمی آرامش پیدا کنید، در واقع انگور شدت گرفتگی را کاهش می دهد.

4. پاک کننده

یکی از مهمترین مواردی که باید در مورد انگور بدانید این است که به عنوان یک آنتی اکسیدان برای بسیاری از اعضای بدن مانند کبد ، کلیه ها و حتی قلب شما عمل می کند. بدن شما را سالم و به نوبه خود بدن کودک را نیز سالم نگه می دارد. بسیار مهم است که در طول دوره بارداری خود را در هر زمان سالم نگه دارید تا یک کودک نوپای سالم متولد شود و انگور برای زنان باردار بهترین انتخاب است.

5. سرشار از آنتی اکسیدان

انگور سرشار از انواع خاصی از آنتی اکسیدان ها مانند لومینول است که سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و به شما در جلوگیری از عفونت کمک می کند. در دوران بارداری ، شما بدن خود را با فرزند خود تقسیم کرده اید و بالعکس. بنابراین ، مواردی که روی شما تأثیر می گذارند نیز بر فرزند شما تأثیر می گذارند. بنابراین همیشه بهتر است برای گذراندن یک دوره بارداری سالم ، تمام توان خود را حفظ کنید تا سیستم ایمنی بدن شما قوی و سالم باشد.

6. برگ انگور

حتی برگ انگور نیز در دوران بارداری یک کاربرد اساسی دارد و این به شما کمک می کند تا خونریزی رحم در هنگام زایمان یا بعد از آن کاهش یابد.

7. عامل جمع شدن

انگور مملو از ویتامین A و K است که برای خون ما بسیار عالی است و در دوران زایمان کاربردهای زیادی دارد که هم استرس را کاهش می دهد و هم جریان خون بیش از حد را کاهش می دهد و مادران نگرانی کمتر دارند. انگور تسکین دهنده استرس است و یک میان وعده عالی برای رفع گرسنگی است.

مصرف انگور در دوران بارداری

مصرف انگور در دوران بارداری

8. Resveratrol

این افزودنی عالی در انگور به حفظ و تنظیم کلسترول در بدن کمک می کند تا از افزایش وزن اضافی در دوران بارداری جلوگیری کند. همچنین به شما کمک می کند تا با هر بیماری مانند دیابت یا فشار خون بالا مبارزه کنید.

9. سیستم عصبی را حفظ می کند

برای کمک به کودک در رشد مطلوب ، انگور از همه بهتر است زیرا انگور حاوی سدیم است که برای سیستم عصبی هر کودک بسیار مفید است. همچنین برای سیستم عصبی شما بسیار مفید است زیرا در پایان روز هر خانمی نیاز به آرامش و خونسردی در طول بارداری دارد.

10. به رفع یبوست کمک می کند

یبوست یکی از بزرگترین شکایات زنان در دوران بارداری است. مقدار بالای فیبر موجود در انگور سیستم هضم را بهبود می بخشد و حرکات روده را آسان می کند ، در نتیجه به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

11. تولید ویتامین K را کنترل می کند

انگور وقتی در دوران بارداری خورده می شود ، به طور فعال تولید بیش از حد ویتامین K را متوقف می کند و از این طریق به عنوان لخته کننده خون طبیعی عمل می کند. آنها رقیق کننده خون فعال هستند و به لخته شدن خون در هنگام زایمان کمک می کنند.

مصرف انگور در دوران بارداری – فواید و یا عوارض جانبی آن – بخش دوم

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات