فواید مصرف سیب و آب سیب در دوران بارداری بخش اول

مواد مغذی موجود در سیب و آب سیب می تواند به سلامت شما و همچنین نوزاد متولد شده کمک کند. شما می توانید از سیب به طرق مختلف لذت ببرید. برخی از آنها را در اینجا بررسی خواهیم کرد.

خوردن سیب در دوران بارداری بی خطر است و از آنجا که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری است ، فواید زیادی دارد. آب سیب نیز می تواند سالم باشد به شرطی که قند زیادی نداشته باشد.

فواید خوردن سیب در دوران بارداری

یک سیب فقط 65 کالری دارد و دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین A ، C ، E ، K و B6 و همچنین ، کلسیم ، منیزیم ، فسفر و پتاسیم است.
سیب (به ویژه پوست کنده نشده) منبع عالی فیبر غذایی است ، هر 3 گرم 12٪ فیبر نیاز روزانه ما را تامین می کند. فیبر نامحلول به هضم غذا و همچنین متابولیسم سالم کمک می کند. کلسیم موجود در سیب برای رشد سالم استخوان کودک بسیار مهم است. علاوه بر این ، با مصرف حداقل 1900 میلی گرم کلسیم در روز ، می توانید خطر ابتلا به پره اکلامپسی را تا 65-31٪ کاهش دهید.

سیب در بارداری

سیب در بارداری

سیب همچنین حاوی پکتین است که یک پروبیوتیک است و باکتری های خوبی که در روده ما زندگی می کنند را تغذیه می کند. مولکول های پکتین به کلسترول در بدن متصل می شوند ، بنابراین می توانند به کاهش کلسترول خون کمک کنند. ویتامین C موجود در سیب برای سیستم ایمنی بدن مهم است. سیستم ایمنی زنان باردار بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد ، بنابراین ویتامین C یکی از اجزای مهم در هر رژیم غذایی سالم است ، به ویژه هنگام بارداری. مطالعات نشان می دهد که ویتامین C به ویژه در جلوگیری از عفونت های تنفسی و سیستمیک موثر است.

مطالعاتی وجود دارد که ثابت کرده است خوردن سیب در دوران بارداری می تواند به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به ناهنجاری حنجره در کودک یا آسم یا سایر بیماری های آلرژیک را کاهش دهد . سیب همچنین دارای مقدار کمی آهن است و بنابراین می تواند به کاهش احتمال ابتلا به کم خونی در دوران بارداری کمک کند. کم خونی در دوران بارداری با وزن کم هنگام تولد و زایمان زودرس و همچنین کم خونی در نوزادان و کودکان خردسال ارتباط دارد.

میل به سیب و تعیین جنسیت جنین

میل به سیب در دوران بارداری امری عادی است ، اما برخلاف تصور عمومی ، این تمایل (متاسفانه) تعیین کننده جنسیت فرزند شما نیست. در حال حاضر ، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد اشتیاق سیب به معنای پسر یا دختر بودن جنین است. این یک تصور کاملاً رایج است و در میوه های دیگر مانند پرتقال و لیمو نیز شیوع دارد. البته اشتیاق به سیب مشکلی ندارد .

آیا انواع سیب برای خانم های باردار بی خطر است؟

خوردن انواع سیب های خوراکی در دوران بارداری بی خطر است. هزاران نوع وجود دارد که به طور گسترده ای بر اساس رنگ دسته بندی می شوند:

سیب قرمز

سیب سبز

سیب زرد

میوه های دیگری هستند که نام “سیب” دارند اما سیب کلاسیک نیستند. در زیر به تفصیل توضیح داده ایم:

سیب در بارداری

سیب در بارداری

سیب های کاستارد در دوران بارداری

سیب های کاستارد ، Cherimoya نیز نامیده می شوند ، میوه های سبز رنگی مخروطی شکل با پوسته و گوشت خامه ای شیرین داخل آن که از آمریکای جنوبی آمده اند. این میوه ها اغلب به صورت سرد سرو می شوند و با قاشق سرو می شوند تا بتوانید گوشت شیرین آن را بیرون بیاورید. طعم و مزه Cherimoya مانند سایر میوه های گرمسیری مانند آناناس و موز است.

Cherimoya (یا سیب کاستارد) در دوران بارداری بی خطر است و مانند سیب های معمولی ، حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مفید است.

آیا سیب درختی (wood apples) برای بارداری ایمن هستند؟

سیب درختی نام های زیادی دارند: سیب فیل ، میوه Bael ، میوه میمون یا میوه کشک. wood apple یک میوه نیمه گرمسیری است که در هندوستان کاشته می شود و پوسته آن بسیار سخت است ، از این رو wood apple نامگذاری شده است. هسته نرمی دارند و دارای بذرهای کوچک و ترد هستند. اگرچه سیب درختی فواید زیادی برای سلامتی دارند و هزاران سال است که در هند استفاده می شوند ، اما هیچ مطالعه ای در مورد ایمنی مصرف سیب درختی در دوران بارداری وجود ندارد. قبل از خوردن آنها با متخصص بهداشت خود مشورت کنید تا ببینید آیا برای شما بی خطر است ، زیرا برخی از افراد مشکلات گوارشی و عوارض دیگری را تجربه می کنند.

آیا زنان باردار می توانند crab apple مصرف کنند ؟

crab apple سیب های نارس هستند و تا زمانی که هسته یا دانه آنها را نخورید بی خطر هستند. دانه های همه سیب ها حاوی سیانور است که یک سم شناخته شده است ، اما در صورتیکه مقدار زیادی از این نوع سیب یا آب سیب مصرف کنید مضر است.

فواید مصرف سیب و آب سیب در دوران بارداری – بخش دوم

1.5 2 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات