عفونت کرم در نوزادان

کرم ها انگلی هستند که در روده زندگی می کنند و از رژیم غذایی کودک تغذیه می کنند. عفونت کرم که عفونت هلمینت نیز نامیده می شود ، یکی از دلایل درد معده در کودکان است. از آنجا که این عفونت ها شایع است ، بهتر است از انواع مختلف کرم ها و علل ، علائم و درمان عفونت کرم آگاه باشید.

انواع عفونت های کرم

انواع مختلفی از کرم ها وجود دارند که می توانند در بدن انسان تولید مثل کنند. رایج ترین کرم هایی که نوزادان را آلوده می کنند عبارتند از:

1. کرم های نواری

کرم های نواری ، کرم پهن نیز نامیده می شوند ، دارای قلاب و مکنده هایی هستند که به روده متصل شده و روی غذای هضم شده تولید مثل می شوند. طول یک کرم نواری می تواند به طول چند اینچ یا حتی 40 فوت باشد! کودکان معمولاً آنها را از طریق غذای آلوده مصرف می کنند.

2. کرم های گرد

عفونت کرم گرد توسط کرم Ascaris lumbricoides ایجاد می شود. شکل آنها توخالی است و می توانند به طول 35 سانتی متر رشد کنند. کرم های گرد در آب شور ، خاک و آب شیرین زندگی می کنند و به طور کلی از طریق حیوانات خانگی به انسان منتقل می شوند.

3. کرم های سوزنی / کرم های نخی

کرم های سوزنی که به آنها کرم نخ نیز گفته می شود ، کرم های کوچک ، نازک و سفید هستند که در راست روده قرار دارند. هنگامی که فرد می خوابد ، کرم ماده در ناحیه مقعد تخم گذاری می کند. این منجر به خارش می شود که تخمک ها را به انگشتان کودک منتقل می کند. این تخمها روی لباس ، ملافه و صندلی توالت زنده می مانند و از طریق غذا و نوشیدنی های آلوده بلعیده می شوند. عفونت کرم سوزن در بین نوزادان و کودکان نوپا شایع است.

4. کرم قلاب

کرم هوک معمولاً به دلیل بهداشت نامناسب ایجاد می شود. این کرم های انگلی کوچک هستند که خود را به دیواره های روده متصل می کنند. کودک در تماس با خاک آلوده می تواند دچار عفونت کرم قلاب شود.

چگونه بفهمیم کودک شما کرم دارد

کودکان به ندرت علائم آلودگی را نشان می دهند. عفونت همچنین می تواند کم باشد و بنابراین مورد توجه قرار نمی گیرد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم ، توصیه می کنیم کودک خود را بررسی کنید:

مدفوع بدبو

خارش در اطراف مقعد

درد شکم

خستگی

اسهال

کاهش وزن

استفراغ

از دست دادن اشتها

کمبود خواب

زردی

تحریک پذیری

درد معده

مشکلات روده

بی قراری و اضطراب

گاز و نفخ

یبوست

عوارض جدی کمی وجود دارد مانند انسداد روده کوچک ، لومن آپاندیس ، مجرای صفراوی و مجرای پانکراس ولوول روده ؛ انسداد پریتونیت به دلیل سوراخ شدن ویسکوز و آبسه کبد و ریه.

1.5 2 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات