شادابی و زیبایی در بارداری – بخش دوم

شادابی و زیبایی در بارداری – بخش اول

لباس زایمان مقرون به صرفه

اگر قبلاً در یک وزن سالم قرار داشتید ، ممکن است در دوران بارداری دچار اضافه وزن شوید. هنوز هم در دوران بارداری می توانید لباس راحتی مناسب بپوشید. روی لباس های کلیدی مانند یک جفت شلوار جین یا شلوار ، یک لباس زیبا یا دامن و چند تا لباس راحت سرمایه گذاری کنید و از یک سینه بند مناسب استفاده کنید. از کفش های مناسب و طبی و راحتی استفاده کنید .

چون باردارید به اندازه دونفر غذا میل کنید

احتمالاً به هنگام خوردن دو برابر غذا، به 100-300 کالری اضافی در روز نیاز خواهید داشت. آن کالری اضافی را عاقلانه از بین تمام گروه های غذایی همانند غلات ، میوه و سبزیجات ، گوشت و لوبیا و لبنیات انتخاب کنید. از صبحانه صرفنظر نکنید و میان وعده های غذایی میل کنید. از خوردن غذاهای حاوی تخم مرغ یا گوشت خام یا پخته نشده ، انواع خاصی از ماهی ها که دارای جیوه زیاد هستند ، غذاهای لبنی نشده و گوشت های برش خورده خودداری کنید ، مگر اینکه آنها را گرم کرده باشید.

شادابی و زیبایی در بارداری

ویتامین های ضروری قبل از تولد

هنگام بارداری به اسید فولیک اضافی ، کلسیم و آهن نیاز دارید. بهترین راه برای به دست آوردن آنها از طریق غذای سالم است. اما شما هنوز هم باید ویتامین و یا مکمل های پیشنهادی که توسط پزشک معرفی می شود را مصرف کنید. ویتامین های قبل از تولد دارای مواد مغذی هستند که کودک شما برای رشد و نمو نیاز دارد.

برای یک بارداری سالم آبرسانی کنید

آبرسانی مناسب به شما کمک می کند تا سطح انرژی شما بالا برود. همچنین به جلوگیری از عفونت مثانه و یبوست کمک می کند. مقدار زیادی آب یا مایعات بنوشید. انستیتوی پزشکی روزانه 12 فنجان توصیه می کند (شما حدود 20٪ از مصرف روزانه آب خود را از غذا دریافت می کنید). صبر نکنید تا تشنه نوشیدن باشید. به آب ، آب میوه و نوشیدنی های بدون کافئین بچسبید. اگر ادرار شما به رنگ زرد کمرنگ است ، احتمالاً به اندازه کافی می نوشید.

خواب کافی داشته باشید

در طول سه ماهه اول ممکن است به نظر برسد که تمام وقت می خوابید. تا سه ماهه سوم ، خوابیدن در شب دشوارتر است. تکرر ادرار ، سوزش قلب ، ناراحتی و حتی اضطراب می تواند شما را از خواب بیدار کند. سعی کنید در سمت چپ خود بخوابید ، از بالش های پشت سر و بین پاهای خود استفاده کنید. در طول روز و نه عصر ورزش کنید. قبل از خواب بیش از حد مایعات ننوشید.

دارو؟ ابتدا از پزشک خود بپرسید

مگر در مواردی که پزشک به شما بگوید ، در حین بارداری هیچ دارویی مصرف نکنید ، حتی داروهای بدون نسخه مانند قرص های سرماخوردگی یا آلرژی ، داروهای ضد التهاب یا تسکین دهنده درد. هر کاری که می کنید سرانجام راه کودک شما خواهد بود، بنابراین بهتر است در امان باشید. اگر قبل از بارداری دارو مصرف کردید ، پزشک می تواند به شما بگوید که آیا باید مصرف آن را ادامه دهید یا دارو خود را تنظیم کنید.

شادابی و زیبایی در بارداری

شاد و چابک باشید

در صورتیکه پزشک شما را منع نکرده باشد، بدانید که رابطه جنسی در دوران بارداری بی خطر است. ممکن است لازم باشد چیزهای جدیدی را امتحان کنید. ممکن است سینه و نوک سینه شما حساس باشد. با شریک زندگی خود در مورد آنچه در مورد شما خوب است صحبت کنید. با بزرگ شدن شکم ، شاید لازم باشد موقعیت های مختلف را امتحان کنید. به پزشک اطلاع دهید که آیا رابطه جنسی باعث ایجاد گرفتگی یا خونریزی می شود.

زمانی برای دونفره بودن قبل از تولد کودک

بعضی از زوج ها قبل از تولد فرزندشان سفر دو نفره انجام می دهند. قبل از برنامه ریزی سفر با پزشک خود مشورت کنید و سعی کنید قبل از هفته 36 سفر خود را انجام دهید. شاید بخواهید به این فکر کنید که تا چه حد می توانید رانندگی کنید یا راحت پرواز کنید و چه مراقبت های پزشکی در مقصد شما وجود دارد. اگر نمی توانید دور شوید ، شاید بتوانید یک شب را در بهترین هتل در شهر بگذرانید یا یک تاریخ خاص را برنامه ریزی کنید.

احساس اعتماد به نفس داشته باشید ، نه خجالتی

این زمان بسیار مهیج است! اما با تغییراتی که در بدن شما ایجاد می شود ، ممکن است خجالت زده شوید، مسئولیت نگرش خود را بر عهده بگیرید. وقت خود را با دوستان مثبت بگذرانید . کتابهایی را بخوانید یا در مورد آنچه انتظار دارید با ارائه دهنده خدمات درمانی صحبت کنید. با خوردن درست ، ورزش کردن و داشتن نگرش مثبت ، می توانید از بارداری خود تا حد کامل لذت ببرید.

مترجم: فاطمه حاج ابوالقاسم

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات