دو هفته انتظار برای بارداری – بخش دوم

دو هفته انتظار برای بارداری – بخش اول

افزایش دمای پایه بدن BBT :

دمای بدن هنگام استراحت و آرامش کامل BBT نام دارد که دمای پایه ی بدن است. تقریباً بعد از بیدار شدن از خواب یا درست قبل از انجام هرگونه فعالیت بدنی، تقریباً با دماسنج پایه اندازه گیری می شود. پس از بارداری، BBT زن یک درجه بالا می رود و در طول دوران بارداری بالا می ماند. بنابراین اگر مدتی BBT خود را اندازه گیری کرده اید، می توانید در این 2 هفته متوجه شوید که باردار هستید یا خیر.

کمردرد:

بارداری می تواند بلافاصله بدن شما را در حالت حاملگی قرار دهد و می توانید تفاوت را احساس کنید. بدن شما خود را برای برخی تغییرات مهم جسمی که در رحم شما برای قرار گرفتن جنین اتفاق می افتد آماده می کند. اگر در طی دو هفته انتظار کمر درد را تجربه کردید، می تواند نشانه باردار بودن شما باشد.

رویاهای زیبا:

هنگامی که زن باردار است ، ممکن است تمایل به خواب بیشتر داشته باشد و بسیاری از افکار و احساسات اساسی خود را به عنوان رویاهای عجیب اما واضح ببیند.

دو هفته انتظار برای بارداری

دو هفته انتظار برای بارداری

یبوست:

یبوست در بین زنان باردار شایع است و شاید آن را در 2 هفته انتظار خود داشته باشید. اگر منتظر شنیدن خبرهای خوب هستید، حتی یبوست ممکن است فوق العاده باشد زیرا این یکی از علائم بارداری است. با این وجود، شاید در حاملگی برای شما مشکل ایجاد کند. برای مقابله با این مشکل، آب زیادی بنوشید و غذاهای سرشار از فیبر میل کنید.

تنفر یا تمایل نسبت به برخی از مواد غذایی:

بعضی از غذاها می توانند برای شما تهوع آور باشند اما برخی بسیار جذاب تر از پیش به نظر برسند. اگرچه ممکن است تا پنج هفته بارداری دچار این حالت نشوید، اما اگر در طول انتظار دو هفته خود بخواهید به غذاهای خاصی علاقه داشته باشید، می تواند نشانه بارداری باشد.

تکرر ادرار:

ادرار مکرر نشانه خوبی از بارداری است زیرا فقط چند روز پس از شروع بارداری شروع می شود. این می تواند به دلیل هورمون حاملگی hCG در طی 10-14 روز باشد. این هورمون باعث افزایش خونرسانی به دیواره رحم برای تغذیه جنین در حال رشد می شود. همچنین جریان خون به کلیه ها را افزایش می دهد تا مواد زائد مادر و نوزاد را از بین ببرد.

خستگی:

اگر شما در دو هفته گذشته رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید و احساس خستگی می کنید، احتمال دارد باردار باشید. خستگی یکی از اولین نشانه های بارداری است و در طی 12 تا 14 روز از بارداری، بروز می کند.

دو هفته انتظار برای بارداری

دو هفته انتظار برای بارداری

حساسیت به سینه ها:

سینه ها نیز در دوران بارداری دچار تغییراتی می شوند. اگر سینه های حساس دارید، می تواند نشانه بارداری باشد. همچنین معمول است که زنان در هفته های اول تغییر اندازه سینه ها را تجربه کنند.

سردرد:

تغییرات هورمونی که در دوران بارداری اتفاق می افتند می توانند حجم خون را در سه ماهه اول تغییر دهند. این بدان معناست که شما می توانید در طول مدت انتظار سردرد و حتی سرگیجه را تجربه کنید. سردرد نیز می تواند در اثر استرس، خستگی، وضعیت بد ضعف و کمبود آب بدن ایجاد شود.

گرفتگی شکم:

در مراحل اولیه بارداری به دلیل آماده شدن بدن برای جنین، گرفتگی خفیف شکم طبیعی است. گرفتگی نیز فقط چند روز پس از بارداری ممکن است احساس شود. بسیاری از خانمهایی که دوقلو باردار هستند، این گرفتگی را در دو طرف بدن احساس می کنند. با این وجود نگرانی وجود دارد که گرفتگی عضله می تواند نشانه سقط جنین باشد.

2 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات