درمان دکولمان جفت

درمان دکولمان جفت بستگی به شدت دکولمان دارد. معمولا پزشکان شدت دکولمان جفت را در رده های خفیف، متوسط یا شدید طبقه بندی می کنند. دکولمان جفت خفیف زمانی است که خونریزی اتفاق افتاده ولی شدت خونریزی کند شده است و وضعیت شما و جنین پایدار است.

درمان این عارضه علاوه بر شدت آن، به مدت زمانی که از بارداری شما گذشته است نیز بستگی دارد. در صورتی که خون زیادی را از دست داده باشید، ممکن است نیاز به دریافت خون پیدا کنید.

• دکولمان جفت خفیف در هفته های 24 تا 34 بارداری

در صورتی که وضعیت شما و جنین خوب باشد، پزشک از درمان دارویی برای سرعت بخشیدن به روند تکامل و ادامه ی رشد ریه ها، استفاده خواهد کرد. اگر خونریزی شما قطع شده یا کند شود، احتمالا پزشک شما را ترخیص خواهد کرد. در غیر این صورت، ممکن است برای پایش دقیق در بیمارستان بمانید.

درمان دکولمان جفت

درمان دکولمان جفت

• دکولمان جفت خفیف در هفته ی 34 بارداری یا پس از آن

اگر زمان مقرر زایمان شما نزدیک باشد، پزشک از القای زایمان یا انجام عمل سزارین برای ختم بارداری استفاده خواهد کرد. در صورتی که نوزاد شما زمان برای رشد داشته است، زایمان زودرس می تواند خطرات عوارض بعدی را کاهش دهد.

• دکولمان جفت متوسط تا شدید

در این درجه از دکولمان که با خونریزی شدید و عوارضی برای شما و جنین همراه است، معمولا نیاز به زایمان فوری و اغلب انجام عمل سزارین وجود دارد.

در موارد نادر، در صورتی که پزشک نتواند خونریزی را متوقف کند، ممکن است نیاز به عمل هیسترکتومی (برداشتن رحم) داشته باشید. باز هم تاکید می کنیم که این حالت از موارد نادر در خونریزی های شدید است.

چگونگی پیشگیری از دکولمان جفت

مراقبت از سلامتی و ایمنی، می تواند به جلوگیری از دکولمان جفت کمک کند. بهتر است همواره کمربند ایمنی خود را ببندید، از سیگار کشیدن بپرهیزید و سطح فشار خون خود را در حالت طبیعی نگه دارید. با این حال، شما نمی توانید همیشه از وقوع دکولمان جفت اجتناب کنید.

عوارض پس از زایمان دکولمان جفت

نوزادانی که مادرشان دچار دکولمان جفت شده باشند، در معرض خطر عوارض مرتبط با بارداری قرار دارند. این عوارض عبارتند از:

• مشکل رشد با سرعت طبیعی

• تولد زودرس یا تولد قبل از هفته ی 37 بارداری

• مرده به دنیا آمدن

درمان دکولمان جفت

در صورتی که دکولمان جفت پس از هفته ی 37 بارداری اتفاق بیافتد، احتمال این که نوزاد دچار مشکلات سلامتی بشود، کم است و اگر این عارضه قبل از هفته ی 37 بارداری اتفاق بیافتد، این احتمال بیشتر خواهد بود.

درمان سریع دکولمان جفت بالقوه، اهمیت زیادی دارد. طبق آمار، 15 درصد از موارد دکولمان جفت شدید، منجر به مرگ جنین می شوند.

دکولمان جفت از اختلالات دوران بارداری است که علت مشخصی ندارد. با این حال، در صورتی که احتمال ابتلای شما به این عارضه زیاد باشد، می توانید با تلاش خود این خطر را کاهش دهید. اگر در سه ماهه ی سوم بارداری خود دچار خونریزی شده باشید، بلافاصله پزشک خود را در جریان قرار دهید.

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات