درمان و تشخیص پریود طولانی

درمان پریود طولانی

توجه داشته باشید، اگر دچار پریود طولانی و شدید هستید اصلا این موضوع را بی اهمیت ندانید و حتما به پزشک مراجعه کنید و در مورد اینکه چرا شما دچار این مشکل شده اید صحبت کنید . سهل انگاری شما در تشخیص به موقع و درمان به موقع می تواند باعث وخیم تر شدن اوضاع شود .

شاید شما نیاز به درمان اورژانسی داشته باشید . اگر همراه با پریودهای سنگین و شدید و از دست دادن خون و لخته های خونی زیاد ، تب کنید حتما نیاز به درمان و تشخیص فوری دارید . یکی از راه های تشخیص خونریزی زیاد این است که اگر در یک ساعت مجبور شدید دو یا سه بار پد یا نواربهداشتی خود را تعویض کنید و این مسئله چند ساعت اتفاق بیفتد به این معنا است که شما در حال از دست دادن خون زیادی هستید و باید به پزشک مراجعه کنید .

چگونه پزشک علت اصلی را تشخیص بدهد ؟

دلایل زیادی وجود دارد تا بدانیم چرا یک فرد دچار پریود های طولانی و سنگین شده است . وقتی شما به پزشک مراجعه می کنید او با طرح سوالاتی از شما متوجه علت ایجاد این مشکل خواهد شد . این سوالات شامل موارد زیر است :

• چه زمانی پریود شما شروع شده است .

• در آخرین روز پریودتان چند عدد تامپون و یا پد استفاده کرده اید .

• پزشک درباره رابطه جنسی تان از شما سوال خواهد کرد .

درمان پریود طولانی

درمان پریود طولانی

• پزشک در باره علائم دیگری که شما را درگیر کرده است ، سوالاتی خواهد پرسید .

• پزشک درباره سابقه خانوادگی و داروهای مصرفی شما سوالاتی می پرسد .

همچنین پزشک شما ممکن است معاینه فیزیکی انجام دهد که شامل معاینه لگن و اندازه گیری علائم حیاتی شما باشد .

همچنین ممکن است پزشک برای اطمینان و تشخیص بهتر آزمایشاتی را به شما پیشنهاد دهد .

• آزمایش خون برای بررسی میزان آهن موجود در خون و همچنین میزان سطح هورمون ها

• بیوپسی

• سونوگرافی شکمی یا خارج رحمی

• هیستروسکوپی

• کورتاژ

چگونه پریود شدید و طولانی را درمان کنیم ؟

روش های مختلفی برای درمان پریود های سنگین وجود دارد . پزشک شما ممکن است ابتدا به دنبال دلایل اصلی برای حل این مشکل باشد و یا حتی ممکن است یک روش درمان برای کاهش خونریزی ، منظم شدن پریود و یا روشی برای ایجاد آرامش به شما پیشنهاد دهد .

روش های هورمونی جلوگیری از بارداری نیز به منظم شدن دوره های شما و حتی کوتاه شدن آن هم کمک خواهد کرد مانند :

• دارو یا قرص

• دستگاه داخل رحمی

• شات

• حلقه واژن

پزشک همچنین ممکن است به شما توصیه کند که داروهایی مصرف کنید که درد و ناراحتی شما را کاهش دهد . این داروها ممکن است شامل ضدالتهاب ها و داروهای غیراستروئیدی باشند مانند Advil یا Motrin.

در بعضی موارد پزشک ممکن است برای کاهش شدت و زمان پریود ، یک روش جراحی را پیشنهاد دهد .

کورتاژ هم با نازک کردن لایه رحمی شما باعث کاهش خونریزی خواهد شد .

اگر دیگر قصد بچه دار شدن ندارید ، ممکن است تحت عمل فرسایش آندومتر ، برداشتن یا ترشح هیسترکتومی قرار بگیرید . این روشها می توانند پریودهای طولانی مدت را تسکین دهند . اما ممکن است احتمال بارداری را نیز از بین ببرد.

درمان پریود طولانی

درمان پریود طولانی

عوارض داشتن پریودهای طولانی مدت چیست ؟

تاخیر در تشخیص می تواند شما را مجبور به استفاده از روش های تهاجمی یا درمان های سنگین تر و سخت تر کند . علاوه بر این اگر پریودهای طولانی مدت در شما باعث از دست رفتن خون شدیدتر در شما شود ، احتمال دارد شما در معرض خطر کم خونی قرار بگیرید . این مشکل برای شما مشکلات دیگری مثل احساس خستگی و ضعف بدنی ایجاد کند . پزشک شما با توجه به نتیجه آزمایش خونتان اگر شما دچار کم خونی شده باشید و میزان آهن خونتان پایین باشد ، رژیم غذایی غنی از آهن و یک مکمل آهن تجویز کند تا بدنتان تقویت شود .

پریودهای سنگین و طولانی مدت همچنین ممکن است دردناک باشد و کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده و زندگی شما را مختل کند . ممکن است نتوانید فعالیت های مدرسه یا محل کارتان را انجام دهید و به دلیل طولانی بودن دوره های خود شاید مجبور شوید فعالیت های خود را متوقف کرده و از آنها لذت نبرید .

نظریه ها

دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است پریودهای طولانی تر از حد معمول داشته باشید . این دوره ها در روند زندگی عادی شما اختلال ایجاد می کند و همچنین ممکن است نشانه یک بیماری زمینه ای باشد که به درمان نیاز داشته باشد .

برای تشخیص علت طولانی بودن پریودتان به پزشک مراجعه کنید تا پزشک بتواند به موقع درمان را شروع کند . در درمان اصلا تاخیر نکنید تا منجر به بیماری های دیگر نشود .

1.5 4 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات