5 نکته درباره Misoprostol برای مدیریت سقط در اوایل بارداری

برای بیماران مهم است که بدانند فعالیتهای معمول مانند ورزش، مقاربت جنسی و کار باعث از دست دادن بارداری در اوایل نمی شود. حدود 50٪ از کل موارد از دست دادن بارداری در اوایل به اختلالات کروموزومی جنین نسبت داده می شود.

کالج متخصص زنان و زایمان آمریکا (ACOG) از دست دادن بارداری در اوایل بارداری را به عنوان یک بارداری غیر قابل تحمل ، داخل رحمی یا یک کیسه حاملگی خالی یا یک کیسه حاملگی حاوی یک جنین یا جنین بدون ضربان قلب در 12 هفته اول بارداری تعریف می کند.

در اولین سه ماهه ، اصطلاحات “از دست دادن بارداری در اوایل بارداری” (EPF)، “سقط جنین” و “سقط خود به خودی” به جای هم استفاده می شود. EPF یعنی صدور مجوز برای سقط جنین به طور طبیعی (مدیریت حاملگی) یا با درمان پزشکی و تخلیه جراحی.

در اینجا 5 نکته که داروسازان برای مدیریت EPF باید در مورد میزوپروستول بدانند مطرح خواهد شد:

1 ) میزوپروستول، آنالوگ پروستاگلاندین E1، نیاز به اتساع مکش و کورتاژ (D&C) را تا 60٪ کاهش می دهد و در مقایسه با دارونما زمان سقط را کوتاه می کند. افزودن میفپریستون (آنتاگونیست گیرنده پروژسترون) به میزوپروستول توصیه نمی شود.

2. تجویز میزوپروستول از طریق واژن برای افزایش اثربخشی توصیه می شود. دوز توصیه شده میزوپروستول 800 میکروگرم (4 قرص 200 میکروگرم) است که از طریق واژن وارد می شود . یک دوز در حدود 70٪ موثر و 2 دوز در حدود 84٪ موثر است.

3- مشاوره بیمار برای تجویز مناسب مهم است. داروسازان باید در مورد نحوه مصرف صحیح قرص ها به بیماران آموزش دهند. بیماران باید دستان خود را با آب و صابون بشویند و هر قرص را یکبار در واژن تا حد ممکن بالا بگذارند. پس از قرار دادن دارو ، به بیماران توصیه شود حدود 30 دقیقه استراحت کنند.

4- به بیماران بگویید که ممکن است خونریزی شدید رخ دهد. خونریزی معمولاً طی 4 تا 48 ساعت پس از تجویز میزوپروستول اتفاق می افتد. اگر خونریزی طی 48 ساعت اتفاق نیفتد ، باید یک دوز میزوپروستول تکرار شود . به بیماران بگویید که خونریزی معمولاً از قاعدگی شدیدتر است و به طور کلی با گرفتگی شدید همراه است. خروج لخته های خون طبیعی است. خونریزی شدید و گرفتگی عضلات معمولاً حدود 4 ساعت طول می کشد. بیماران باید در این مدت آرام باشند و فعالیت سختی انجام ندهند. توصیه می شود بیماران در صورت خونریزی شدید از 2 نوار بهداشتی بزرگ استفاده کنند. عوارض جانبی میزوپروستول ممکن است شامل اسهال و سرگیجه باشد. خونریزی خفیف ممکن است حدود 2 هفته طول بکشد.

بیماران می توانند از استامینوفن OTC استفاده کنند تا به آنها در کنترل درد کمک کند یا داروهای ضد درد (مانند استامینوفن همراه با کدئین) همراه با میزوپروستول استفاده شود. بیماران نباید بیش از دوز توصیه شده مسکن دریافت کنند. زنانی که Rh (D) منفی دارند باید در مدت 72 ساعت از اولین تجویز میزوپروستول، گلوبولین ایمنی Rh (D) دریافت کنند.

پیگیری بعد از تجویز میزوپروستول مهم است. به بیماران توصیه کنید که از طریق سونوگرافی OB-GYN خود را در طی 7 تا 14 روز برای اطمینان از عبور کامل بافت پیگیری کنند. اگر بافت باقی بماند، بیماران می توانند دوز میزوپروستول را تکرار کنند یا D & C.1 داشته باشند. داروسازان می توانند برای بیمارانی که در اوایل بارداری دچار از دست دادن بارداری شده اند، آموزش و پشتیبانی ارائه دهند.

آنچه داروسازان باید درباره لیمبرل بدانند

پزشکان توصیه می کنند که بیماران فوراً استفاده از ماده غذایی پزشکی Limbrel را متوقف کنند، زیرا هر کسی که کپسول مصرف می کند در معرض خطر عوارض جانبی جدی است.

آسیب کبدی ناشی از دارو و پنومونیت در برابر حساسیت بیش از حد، 2 عارضه جانبی شدید گزارش شده با استفاده از لیمبرل است. علائم آسیب کبدی ناشی از دارو شامل زردی، حالت تهوع، خستگی و ناراحتی دستگاه گوارش است. پنومونیت ازدیاد حساسیت در اثر تماس مکرر با مواد محیطی ایجاد می شود که هنگام استنشاق باعث التهاب در ریه ها می شود. این مواد شامل باکتری ها، قارچ ها یا کپک ها، پروتئین ها و مواد شیمیایی است. علائم و نشانه های پنومونیت با حساسیت بالا شامل علائم شبیه آنفولانزا، سرفه، تنگی نفس، کاهش وزن، خستگی، فیبروز ریه و چنگ زدن انگشتان دست و پا است.

لیمبرل به عنوان یک محصول غذایی پزشکی طبقه بندی می شود و توسط FDA به عنوان دارو تنظیم نمی شود. لیمبرل برای مدیریت رژیم غذایی آرتروز استفاده می شود. محدوده دوز 250 میلی گرم تا 500 میلی گرم از راه خوراکی هر 12 ساعت است و برای بیماران زیر 18 سال توصیه نمی شود. این محصول حاوی 2 فلاونوئید (بائیکلین و کاتچین) و روی است. برچسب محصول گزارش می دهد که لیمبرل می تواند باعث افزایش مرزی آزمایشات آنزیم کبد شود. علاوه بر این، گزارش های نادر (کمتر از 0.003) در مورد پنومونیت افزایش حساسیت گزارش شده است.

3.4 5 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات