تکرر ادرار در دوران بارداری

تکرر ادرار علامتی است که هیچ خانم بارداری از آن لذت نمی برد (به خصوص هنگامی که خواب هستید… یا زمانی که خارج از خانه هستید و نمی توانید هیچ سرویس بهداشتی را پیدا کنید).

تکرر ادرار از چه زمانی در دوران بارداری شروع می شود؟

تکرر ادرار یکی از رایج ترین علائم اولیه بارداری است که در سه ماهه اول بارداری ، حدود هفته 4 (یا زمانی که پریود می شوید) شروع می شود.

اکثر خانم ها متوجه می شوند که در اواخر بارداری ، از حدود هفته 35 به بعد ، تعداد دفع بیشتر هم میشود.

چه عواملی باعث تکرر ادرار در دوران بارداری می شود؟

دلیل ادرار بیش از حد وجود هورمون بارداری hCG است که باعث افزایش جریان خون در ناحیه لگن شما می شود.
گرچه این جریان خون می تواند برای افزایش لذت جنسی در دوران بارداری مفید باشد (اگر احساس خوبی برای آن دارید) ، اما برای مسافرت های طولانی مدت با ماشین چندان مناسب نیست. hCG همچنین باعث افزایش جریان خون در کلیه ها می شود که در بارداری کارآمدتر می شوند.

تکرر ادرار در بارداری

تکرر ادرار در بارداری

هر چقدر کلیه ها عملکرد بهتری داشته باشند، بدن شما سموم را راحت تر دفع خواهد کرد. در دوران بارداری رحم شما در حال رشد است و به مثانه فشار وارد می کند و فضای کمتری برای ذخیره ادرار به آن می دهد. در اواخر سه ماهه سوم ، هنگامی که کودک شما در حال آماده شدن برای زایمان است ، سر او به سمت لگن قرار می گیرد و روی مثانه شما فشار می آورد، به همین خاطر است که ادرار به مثانه فشار می آورد و سریع باید تخلیه شود.

به خصوص برای ادرار شبانه ، تورم پا و مچ پا نیز می تواند نقش داشته باشد. هنگامی که بدن شما هنگام خواب مایعات موجود در پاها را جذب می کند ، از این مایعات برای تولید ادرار استفاده می شود.

در دوران بارداری با مشکل تکرر ادرار چگونه باید برخورد کنم؟

سعی کنید هنگام ادرار به سمت جلو متمایل شوید و مثانه خود را کاملا خالی کنید . همچنین فکر نکنید اگر مایعات کمتر مصرف کنید از تکرر ادرار خلاص خواهید شد. بدن و کودک شما در طول بارداری به یک منبع مایعات ثابت نیاز دارند، به علاوه کم آبی بدن می تواند منجر به عفونت ادراری شود.

تکرر ادرار در بارداری

چه زمانی می توانم انتظار داشته باشم که تکرر ادرار در حین بارداری به پایان برسد؟

از آنجا که آرایش اندام های داخلی از هر زن به زن دیگر کمی متفاوت است، درجه تکرر ادرار در بارداری نیز ممکن است متفاوت باشد، برخی از زنان به سختی متوجه آن می شوند ، در حالی که برخی دیگر در طول بارداری از آن آزار می دهند. تکرر ادرار به طور کلی ممکن است تا ماه نهم بارداری تا زمان زایمان ادامه داشته باشد.

چه زمانی باید با پزشک خود در مورد تکرر ادرار در دوران بارداری مشورت کنم؟

اگر همیشه تمایل به دستشویی رفتن دارید ، یا اگر به نظر می رسد مشکل تکرر ادرار شما بدتر شده است، با پزشک خود صحبت کنید. برای اطمینان از هیدراته ماندن بدن ، رنگ ادرار را نیز زیر نظر داشته باشید. این رنگ باید روشن و زرد کمرنگ باشد ، نه تیره.

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات