ترشحات قهوه ای و بارداری

ترشحات قهوه ای در دوران بارداری

بعضی از خونریزی های سبک و ترشحات قهوه ای رنگ در اوایل بارداری کاملا طبیعی است. اما هر وقت باردار بودید و خونریزی داشتید حتما به پزشک یا ماما مراجعه کنید .

ترشحات قهوه ای در دوران بارداری می تواند نشانه سقط جنین زودرس باشد. اگر ترشحات قهوه ای مشاهده کردید ، توجه داشته باشید که این ترشحات همراه با علائم دیگری هست یا نه ، مانند بافت یا مایع صورتی رنگ که از واژن خارج می شود و یا سایر علائم هشدار دهنده مربوط به اوایل بارداری که عبارتند از :

• درد شکم یا گرفتگی شکم

• درد شانه

• احساس سرگیجه ، ضعف ، احساس سبکی در سر

• حالت تهوع و یا علائم غیر عادی دوران بارداری

ترشحات قهوه ای در دوران بارداری

ترشحات قهوه ای در دوران بارداری

اگر چند مورد از این علائم را دارید ، سریعا به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم اتفاق نیفتاده باشد. توجه داشته باشید که مصرف بعضی از مواد مانند سیگار ، الکل و مواد مخدر غیر مجاز مانند ماری جوانا یا کوکائین نیز می تواند باعث سقط جنین شود . توصیه می شود در دوران بارداری از مصرف این مواد به طور کامل خودداری کنید.

ترشحات مشابه که ممکن است رنگشان فرق کند به نام Lochia ، ممکن است بعد از تولد نوزاد ظاهر شود . در این زمان هم حتما دستورالعمل های پزشک یا مامای خود را دنبال کنید . ترشحات قهوه ای نیز اغلب بعد از سقط جنین اتفاق می افتد . اگر اخیرا سقط جنین داشته اید دستورالعمل های لازم را در زمان لازم اجرا کنید و اگر علائمی را مشاهده کردید حتما به پزشک اطلاع دهید .

ترشحات قهوه ای و یائسگی

با افزایش سن ، دوره های شما ممکن است تغییر کند . مرحله قبل از یائسگی را پیراموپوز می نامند . تا زمانیکه علائم دیگری را تجربه نکرده باشید ، ترشحات قهوه ای در این دوران طبیعی است. یائسگی به طور کامل بعد از گذشت 12 ماه از آخرین پریود شما رخ می دهد . اگر 12 ماه گذشته و شما پریود نشده اید ، دیگر نباید خونریزی یا ترشحات قهوه ای رنگ داشته باشید . بیشتر اوقات ، خونریزی یا ترشحات در دوران یائسگی مشکل جدی نیست . با این حال خون و ترشحات می تواند به التهاب واژن شما (واژینیت آتروفیک)، پولیپ دهانه رحم یا سرطان رحم مربوط باشد . اگر بیش از یک سال از آخرین پریود شما گذشته باشد و دچار ترشحات و خونریزی هستید ، به پزشک مراجعه کنید تا مواردی که ممکن است باعث خونریزی شما شود را بررسی کند. بسیاری از شرایطی که باعث خونریزی پس از یائسگی می شوند به راحتی قابل درمان است ، به خصوص اگر زود اقدام به درمان کنید .

با پزشک صحبت کنید

خون قهوه ای رنگ معمولا دلیل برای نگرانی ندارد اما اگر احساس می کنید خونریزی شما غیر طبیعی است و علائم دیگری را مشاهده می کنید ، با پزشک خود در میان بگذارید.

3.3 3 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات