بارداری شیمیایی چیست؟

بارداری شیمیایی

بعد از آزمایش مثبت بارداری پریود می شوید؟ یک بارداری شیمیایی یک پوشش نقره ای دارد. در اینجا اصول و معنی آن آمده است.

پریود شدن یک هفته پس از آزمایش مثبت بارداری می تواند گیج کننده و ترسناک باشد ، اما در واقع بسیار شایع تر از آن است که تصور می کنید. شاید تجربه کرده باشید که اغلب به عنوان یک بارداری شیمیایی شناخته می شود.

بسیاری از زنانی که بارداری شیمیایی دارند در واقع حتی تصور نمی کنند که باردار شده اند. خبر خوب این است که داشتن آن نشان نمی دهد مشکلی برای شما پیش آمده است یا اینکه روزی کودک سالم به دنیا نخواهید آورد.

بارداری شیمیایی چیست؟

حاملگی شیمیایی ، از دست دادن حاملگی زودرس است که هنگامی اتفاق می افتد که تخمک بارور شود اما هرگز به طور کامل در رحم کاشته نشود. این اتفاق معمولاً در حدود هفته چهار تا پنج چرخه قاعدگی شما رخ می دهد.

حاملگی های شیمیایی بسیار شایع است. متخصصان در واقع معتقدند که این از دست دادن بارداری در اوایل ممکن است تا 70 درصد از کل تصورات را تشکیل دهد.

غالباً ، تنها نشانه بارداری شیمیایی دوره دیررس است. فقط اگر بلافاصله پس از بارداری آزمایش انجام دهید ، می دانید که آیا حاملگی از دست رفته داشته اید.

بارداری شیمیایی

بارداری شیمیایی

علائم بارداری شیمیایی

بسیاری از زنان متوجه نمی شوند که بارداری شیمیایی داشته اند. علائمی که نشان می دهد احتمالاً بارداری شیمیایی داشته اید عبارتند از:

نتیجه مثبت تست بارداری

یک پریود دیرهنگام

خونریزی شدید

گرفتگی های قاعدگی مانند

در دوران بارداری شیمیایی چه اتفاقی می افتد؟

در یک بارداری طبیعی ، تخمک بارور شده حدود چهار هفته پس از اولین روز آخرین قاعدگی در دیواره رحم کاشته می شود. سلولهایی که به جفت تبدیل می شوند شروع به تولید مقادیری از هورمون حاملگی hCG گنادوتروپین جفتی انسانی می کنند که به اندازه کافی بالا است تا در آزمایش خون یا ادرار تشخیص داده شود.

با حاملگی شیمیایی ، این کاشت موفقیت آمیز نیست و سلول ها به جنین و جفت رشد نمی کنند. این منجر به خونریزی چند روز تا یک هفته پس از پریود منظم می شود.

چه عواملی باعث بارداری شیمیایی می شود؟

بیشتر تلفات اولیه بارداری از جمله حاملگی های شیمیایی ناشی از ناهنجاری های کروموزومی است.

در آغاز یک بارداری طبیعی ، تخمک و اسپرم 23 کروموزوم از هر یک از شرکا را ترکیب می کنند و یک ژگوت را با 46 کروموزوم تشکیل می دهند. زیگوت از طریق تقسیم سریع سلول شروع به رشد می کند ، به یک بلاستوسیست تبدیل می شود و در دیواره رحم کاشت می شود.

در بارداری شیمیایی:

اسپرم یا تخمک دارای کروموزوم های زیادی است یا کافی نیست.

بعد از لقاح ، زایگوت حاصل نیز تعداد غیر طبیعی کروموزوم دارد.

این ناهنجاری کروموزومی باعث خطاهایی می شود که باعث می شود zygote نتواند به طور طبیعی رشد کند.

تخمک بارور شده به جای کاشت در دیواره رحم ، با پریود یک زن از بدن آزاد می شود.

ناهنجاری های کروموزومی به طور تصادفی رخ می دهد و می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد و قطعاً به این معنی نیست که شما در آینده نمی توانید باردار شوید و باردار بمانید.

بارداری شیمیایی

عوامل خطرناک بارداری شیمیایی

چندین عامل خطر می تواند شما را در معرض خطر بالاتری از دست دادن بارداری قرار دهد. این شامل:

35 سال یا بیشتر

اختلالات لخته شدن خونی

شرایط تیروئید درمان نشده

سایر شرایط پزشکی ، مانند دیابت کنترل نشده

آیا این خونریزی لانه گزینی است یا بارداری شیمیایی است؟

لکه بینی یا خونریزی بدنبال آزمایش مثبت بارداری لزوماً به این معنی نیست که بارداری شیمیایی دارید. برخی (اما نه همه) زنان خونریزی کاشت را تجربه می کنند ، که نشانه بارداری شما است. از طرف دیگر ، خونریزی شدید و گرفتگی های قاعدگی مانند علائم بارداری شیمیایی است.

در هر صورت ، اگر بعد از آزمایش بارداری مثبت خونریزی دارید ، کالج متخصص زنان و زایمان آمریکا (ACOG) توصیه می کند با پزشک خود تماس بگیرید.

دوران نقاهت از بارداری شیمیایی

از نظر پزشکی ، بارداری شیمیایی بیشتر شبیه یک چرخه است که در آن بارداری هرگز رخ نداده است تا سقط واقعی. از نظر احساسی ، می تواند یک داستان کاملاً متفاوت باشد و باعث ناراحتی شما شود. اما به یاد داشته باشید که مهم نیست بارداری زود اتفاق بیفتد، مهم بارداری سالم و خوب است . به یاد داشته باشید که بارداری شیمیایی تقصیر شما نیست. از آنجا که بیشتر سقط ها ناشی از حوادث کروموزومی است ، برای جلوگیری از آنها نمی توانید کاری انجام دهید.

این را هم بدانید که سقط جنین زودهنگام به این معنی نیست که در بارداری بعدی هم این اتفاق خواهد افتاد. در حقیقت ، پزشکان در واقع یک بارداری شیمیایی را به عنوان علامت مثبتی برای باردار شدن می دانند .

تلاش برای باردار شدن دوباره پس از یک بارداری شیمیایی

از دست رفتن زود هنگام بارداری معمولاً به مداخله پزشکی احتیاج ندارد ، اما اگر فکر می کنید این مورد را تجربه کرده اید می توانید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است بسته به اینکه اخیراً خونریزی را تجربه کرده اید ، بتواند حاملگی شیمیایی را تأیید کند.

اگر متوجه شدید که قاعدگی نامنظم یا چرخه ای بیش از 35 روز دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید. ممکن است پزشک شما بخواهد شرایطی را که شامل عدم تخمک گذاری است ، مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) که می تواند بارداری را برای شما دشوار کند ، بهبود بدهد . در صورت لزوم ممکن است شما را به یک متخصص باروری ارجاع دهد.

پیشنهاد خوبی است که در این موارد به پزشک مراجعه کنید:

شما و همسرتان زیر 35 سال هستید ، هیچ مشکلی در باروری ندارید و از 12 ماه گذشته به طور فعال در تلاش برای بارداری بودید

شما بیش از 35 سال سن دارید و شش ماه است که در تلاش برای باردار شدن هستید

شما بیش از 38 سال سن دارید و مدت سه ماه است که سعی در بارداری دارید

شما بیش از 40 سال سن دارید یا سابقه شخصی یا خانوادگی ناباروری دارید

گذراندن یک یا دو حاملگی شیمیایی می تواند دلخراش باشد ، اگر یک بیماری پزشکی در بارداری های شیمیایی شما نقش داشته باشد ، بیشتر آنها قابل درمان هستند ، بنابراین شما می توانید یک بچه سالم را باردار شوید. این بدان معنی است که به محض آماده شدن ، می توانید دوباره تلاش کنید.

ترجمه: فاطمه حاج ابوالقاسم

3.3 3 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات