احساس خستگی در دوران بارداری

احساس خستگی در بارداری

در اینجا آنچه باعث خستگی بارداری می شود و آنچه می توانید در مورد آن انجام دهید ، آورده شده است.

هیچ چیز بیشتر از ماندن در رختخواب برای شما جذاب به نظر نمی رسد .

احساس خستگی در بارداری امری طبیعی است. خستگی حاملگی می تواند به ویژه در اوایل سه ماهه اول بارداری و ممکن است در سه ماهه سوم هم تکرار شود .

در اینجا چکار می شود کرد و چه زمانی ممکن است این خستگی به یک مسئله جدی تر تبدیل شود ؟

آیا خستگی مفرط در اوایل بارداری طبیعی است؟

طبیعی است که در ماه های اول بارداری احساس خستگی مفرط می کنید. خستگی ، حتی خستگی مفرط ، نشانه اولیه بارداری است که تقریباً همه زنان در سه ماهه اول تجربه می کنند. همچنین در سه ماهه سوم بارداری بسیار طبیعی است و تقریباً 60 درصد از کل زنان باردار را تحت تأثیر قرار می دهد.

خستگی بارداری چه حسی دارد؟

خستگی به معنای کلی کمبود مداوم انرژی است. در دوران بارداری ، ممکن است احساس کنید صبح نمی توانید از خواب برخیزید یا به محض اینکه شب به خانه رسیدید بیشتر دلتان می خواهد بخوابید. یا ممکن است از لحظه بلند شدن از خواب تا زمان خواب احساس تنبلی کنید.

احساس خستگی در بارداری

خستگی بارداری از چه زمانی شروع می شود؟

خستگی می تواند از همان هفته های اول بارداری آغاز شود. برخی از خانم ها از یک هفته پس از بارداری متوجه خستگی بارداری می شوند.
اگرچه خستگی به طور معمول در ابتدای سه ماهه دوم بهتر می شود ، اما اغلب در سه ماهه سوم برگشت می کند ، هرچند مانند هر علامتی از بارداری برای هر فرد باردار متفاوت است.

چه عواملی باعث خستگی بارداری می شود؟

بارداری به نوعی شبیه دویدن در ماراتن، در حالی است که کوله پشتی خود را هر روز کمی بیشتر می کنید. به عبارت دیگر ، کار سختی است! در حالی که شما نمی دانید بدن شما در چه وضعیتی قرار دارد ، اما حتی در حالت استراحت بیش از هر زمان دیگری کار می کند.

دلایل خستگی در اوایل بارداری

در سه ماهه اول ، تعدادی از عوامل ممکن است باعث خستگی بارداری شوند ، از جمله:

ساختن جفت

در طول سه ماهه اول بارداری ، بدن شما جفت ایجاد می کند ، اندامی که مخصوص بارداری ساخته شده و مواد مغذی و اکسیژن لازم برای رشد کودک را تأمین می کند. این کار انرژی زیادی از شما می گیرد.

احساس خستگی در بارداری

احساس خستگی در بارداری

هورمونهای شما

خستگی حاملگی عمدتا به دلیل افزایش تولید هورمون پروژسترون است که از بارداری شما حمایت می کند و بعداً تولید غدد شیر مورد نیاز برای شیردهی را افزایش می دهد. تغییر هورمون ها همچنین می تواند باعث تغییر خلق و خوی شود .

افزایش خون رسانی

تقاضا برای تولید و پمپاژ خون برای تامین مواد مغذی و اکسیژن رسانی به کودک شما می تواند برای شما ایجاد خستگی کند .

سایر تغییرات فیزیکی

متابولیسم شما بالا می رود ، ضربان قلب شما بالا می رود ، قند خون و فشار خون شما پایین می آید و از مواد مغذی و آب بیشتری استفاده می کنید، همه اینها می تواند شما را فرسوده کند.

در پایان سه ماهه اول ، بدن شما وظیفه هرکولین ساخت جفت را به پایان رسانده و کمی بیشتر به تغییرات هورمونی و عاطفی که رخ داده است عادت کرده و این بدان معناست که سه ماهه دوم معمولاً زمان تجدید سطح انرژی است.

احساس خستگی در بارداری

مصرف شکلات در بارداری

واکسن آنفولانزا در دوران بارداری

دلایل خستگی در سه ماهه سوم بارداری

خستگی از اوایل بارداری شروع می شود و در سه ماهه دوم رفع شده و در سه ماهه سوم دوباره باز می گردد.

تکان های کودک در حال رشد شما

کودک شما سریع رشد می کند و شما وزن بیشتری نسبت به اوایل بارداری تحمل می کنید. این حرکات ممکن است برای شما خسته کننده باشد .

بی خوابی بارداری و سایر علائم

علائم بارداری از جمله سوزش سر دل ، کمر درد و سندرم پای بی قرار ممکن است خواب را بیش از هر زمان دیگری از شما بگیرد.

استرس های مربوط به نوزاد

شما برای نوزاد آینده تان نگرانید و لیست کارهایی که باید انجام دهید و یا خرید هایی که باید برای او داشته باشید ، تصمیم برای انتخاب اسم و سایر کارها و تصمیمات شما برای نوزاد آینده تان خواب و انرژی را از شما خواهد گرفت .

چند برابر شدن وظایف

داشتن شغل ، بچه داری و تمام مسئولیت هایی که قبلا داشته اید و از این به بعد بیشتر هم خواهد شد، خستگی شما را چند برابر می کند .

1 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات