آکنه‌ بارداری – بخش اول

آکنه در دوران بارداری بسیار شایع است. در واقع، از هر دو زن باردار، یکی به آکنه مبتلا می‌شود. در برخی موارد، وضعیت آکنه شدید و حاد است.

اولین دلیل ابتلا به آکنه در دوران بارداری، افزایش میزان هورمون در سه ماهه‌ی اول بارداری است. هرچه سطح هورمون بالاتر باشد، پوست میزان بیشتری روغن‌های طبیعی تولید می‌کند. تعیین اینکه کدام دسته از افراد در بارداری به آکنه دچار می‌شوند دشوار است. با این حال، اگر سابقه‌ی ابتلا به آکنه را دارید یا در اوایل سیکل قاعدگی دچار آکنه می‌شوید، خطر احتمالی بروز آکنه‌ی بارداری در شما زیاد است. اگر در سه ماهه‌ی اول باداری دچار آکنه‌ی بارداری نشوید، احتمال بروز ناگهانی این مشکل در سه ماهه‌ی دوم و سوم بسیار پایین است.

آکنه‌ بارداری

آکنه‌ بارداری

کنترل و کنار آمدن با آکنه‌ بارداری ممکن است کمی سخت باشد. زیرا بسیاری از داروهای تجویزی و روش‌های درمانی غیرتجویزی، خطر بالای ابتلای جنین به نارسایی‌های مادرزادی را در پی دارند. در کل، باید از مصرف هر نوع دارویی که احتمالی هر چند ناچیز در آسیب‌رسانی به فرزندتان دارد، خودداری کنید.

در ادامه مواردی در خصوص آکنه‌ بارداری ارائه شده است که می‌تواند به سلامت شما و فرزندتان که هنوز متولد نشده‌ کمک کند.

کنار آمدن با آکنه در دوران بارداری

آکنه‌ بارداری

آکنه‌ بارداری یک مسئله‌ی کاملا طبیعی است و اغلب با کاهش سطح هورمون‌ها به حالت نرمال باز می‌گردد. بنابراین بهترین و بی‌خطرترین کار این است که از مصرف داروهای آکنه یا داروهایی شیمیایی که در داروخانه و بدون نسخه‌ی پزشک ارئه می‌شوند، خودداری کنید. در عوض، می‌توانید بدون مصرف دارو، از روش‌های خانگی برای برطرف کردن آکنه بهره ببرید. اما اگر باردار هستید یا قصد آن را دارید، قبل از به‌ کارگیری هر یک از روش‌های درمانی، با پزشک مشورت کنید تا بهترین و بی‌خطرترین گزینه را برایتان مشخص کند.

بخش دوم این مطلب را در لینک زیر بخوانید :

آکنه‌ بارداری – بخش دوم

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات