آیا مصرف آنتی هیستامین در بارداری مجاز است؟

آنتی هیستامین در بارداری

وقتی فهمیدم که باردار هستم مثل این بود که به دانشگاه برگشته ام و باید خودم را برای یک امتحان بزرگ آماده کنم. دائما در حال مطالعه وبلاگ، مجله یا کتاب های بارداری بودم که می توانست من را از اتفاقات پیش روی خودم و بدنم آگاه کند. در ویزیت های دکترم، همچون بچه اعصاب خورد کنی در کلاس بودم که مرتباً دست خود را بالا می آورد تا یک سوال دیگر بپرسد.

در دوران بارداری، اینترنت هم نوعی موهبت و هم مصیبت به حساب می آید، زیرا در هر ساعت از روز می توانید هر مطلبی را در گوگل سرچ کنید تا به پاسخ آن دست یابید، اما در سایت ها اطلاعات متناقض بسیار زیادی وجود دارد که در نهایت شما را با یک سری نگرانی و درگیری های ذهنی مواجه می کند.

آنتی هیستامین در بارداری

 آنتی هیستامین در بارداری

آن زمان تمایل داشتم که تمام دانش پزشکی را از طریق اینترنت کسب کنم، اما بیشتر اوقات دکترم به من گوش زد می کرد که هر چیزی را که در اینترنت می خوانم باور نکنم، مخصوصاً وقتی صحبت از داروها و موارد مصرفی دوران بارداری می شود. (و ازهمه مهم تر، چه داروهایی در دوران بارداری منع مصرف دارند) او به من گفت که مصرف چه داروهایی برای گرفتگی عضلانی و سردرد بلامانع است، برای نمونه استامینوفن برای بارداری بی ضرر است، اما ایبوپروفن و ناپروکسن این گونه نیستند. پزشک برای درمان آلرژی های فصلی توصیه به عدم استفاده از هرگونه داروی آنتی هیستامین بنادریل و کلاریتین می کند، در حالی که مصرف این داروها در بارداری در اینترنت مجاز ثبت شده اند.

یک مطالعه جدید از کیت میدلتون در مجله زنان و زایمان اروپا و دانشگاه کالیفرنیا درباره زنان مبتلا به تهوع شدید بارداری (HG) که حالت حادی از بیماری صبحگاهی است، به اشتراک گذاشته شده است و نشان می دهد کسانی که داروهای ضد حساسیت (آنتی هیستامین) (که شامل بسیاری از داروهای بدون نسخه سرماخوردگی، ضد احتقان، خواب آور و حتی داروهای ضد تهوع می شود) در دوران بارداری مصرف می کنند، به طور قابل توجهی احتمال زایمان زودرس، تولد نوزاد با وزن کم، مشکلات تنفسی و تغذیه ای، عفونت یا مشکلات رشدی را خواهند داشت. در این مطالعه، بیش از 50 درصد از بیماران HG که مشکلات فوق را تجربه کرده اند، در دوران بارداری شان نوعی قرص آنتی هیستامین مصرف کرده اند.

 آنتی هیستامین در بارداری

آنتی هیستامین در بارداری

در حالی که این مطالعه تنها ارتباط بین پیامدهای نامطلوب زایمان در زنان مبتلا به HG را اثبات می کند، این سوال پیش می آید: آیا آنتی هیستامین ها در دوران بارداری برای همه زنان حتی آن ها که مبتلا به HG هستند بی خطر است؟ آیا مصرف کوتاه مدت داروی سرماخوردگی یا آلرژی، ارزش آن را دارد که نوزاد متولد شده خود را در معرض خطر قرار دهید؟ تلاش برای پی بردن به این نکات فرد را دیوانه می کند. حتما بدون توجه به آن چه در اینترنت می خوانید، قبل از مصرف داروهای بدون نسخه، با پزشک خود مشورت کنید تا خیال تان از حفظ سلامت خود و جنین راحت شود. سلامتی فرزند ارزش تلاش های بیشتر را دارد.

مترجم: محدثه محمدی

2.9 10 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 کامنت
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات